#smrgSAHAF İletişim Sosyolojisi ( Temel Kavramlar Antolojisi - Fragmanlar ) -

Stok Kodu:
1199077772
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
184 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199077772
463655
İletişim Sosyolojisi ( Temel Kavramlar Antolojisi - Fragmanlar ) -
İletişim Sosyolojisi ( Temel Kavramlar Antolojisi - Fragmanlar ) - #smrgSAHAF
0.00
Kavramlarla düşünmek, hayatı kavramsal düzeyde yaşamaktır. Düşünceyi hayatın gündelik, olağan, yüzeysel anlık ve uçucu izlenimlerinden kurturarak, etkin ve eyleyen bir özne olarak bilinçli bir kavrayışla anlamlandırma düzeyine erişmektir. İletişim Sosyolojisi Temel Kavramlar Antolojisi bu amaçla hazırlanmış ve genel olarak, iletişim biliminin disiplinler arası yönünden ve fragmanter niteliğinden hareketle oluşturulan, alana yönelik bütüncül bir kavrayış ve bakış açısı geliştirme girişiminin bir ürünüdür. Derlemede yer alan kavramların ortak hedefi, doğal olarak, medya - kültür - siyaset ilişkisinden doğan sorunlara odaklanmak yanında, ayrıca sürekli olarak yüzeye vurgu yapan geleneksel medya söyleminin neden olduğu anlamsal parçalanmanın giderilmesine yönelik de okuyucuya bazı düşünce uçları sunmaktadır.

Okuyucu, günümüz iletişim sosyolojisi araştırma alanına dahil edilen kimi kavramları, kulladnıkları bağlamlar içinde ve bazı fragmanlar yardımıyla yeniden düşünme fırsatı bulurken, aynı zamanda bu kavramlar yardımıyla çinde yer aldığı medya ortamına karşı da eleştirel bir yorumlama tarzı geliştirme olanağı bulacaktır. Bugün etrafımızda olup bitenleri doğru biçimde adlandırma gereği, kavramların gücüne sığınmayı her zamankinden daha zorunlu kılıyor.

Bu bir ilk çalışma. İletişim Sosyolojisi alanında büyük bir boşluğu dolduracağına inanıyoruz. (Arka kapaktan)

Kavramlarla düşünmek, hayatı kavramsal düzeyde yaşamaktır. Düşünceyi hayatın gündelik, olağan, yüzeysel anlık ve uçucu izlenimlerinden kurturarak, etkin ve eyleyen bir özne olarak bilinçli bir kavrayışla anlamlandırma düzeyine erişmektir. İletişim Sosyolojisi Temel Kavramlar Antolojisi bu amaçla hazırlanmış ve genel olarak, iletişim biliminin disiplinler arası yönünden ve fragmanter niteliğinden hareketle oluşturulan, alana yönelik bütüncül bir kavrayış ve bakış açısı geliştirme girişiminin bir ürünüdür. Derlemede yer alan kavramların ortak hedefi, doğal olarak, medya - kültür - siyaset ilişkisinden doğan sorunlara odaklanmak yanında, ayrıca sürekli olarak yüzeye vurgu yapan geleneksel medya söyleminin neden olduğu anlamsal parçalanmanın giderilmesine yönelik de okuyucuya bazı düşünce uçları sunmaktadır.

Okuyucu, günümüz iletişim sosyolojisi araştırma alanına dahil edilen kimi kavramları, kulladnıkları bağlamlar içinde ve bazı fragmanlar yardımıyla yeniden düşünme fırsatı bulurken, aynı zamanda bu kavramlar yardımıyla çinde yer aldığı medya ortamına karşı da eleştirel bir yorumlama tarzı geliştirme olanağı bulacaktır. Bugün etrafımızda olup bitenleri doğru biçimde adlandırma gereği, kavramların gücüne sığınmayı her zamankinden daha zorunlu kılıyor.

Bu bir ilk çalışma. İletişim Sosyolojisi alanında büyük bir boşluğu dolduracağına inanıyoruz. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat