#smrgSAHAF İbsen Oyunları 1: Denizden Gelen Kadın / Biz Ölüler Uyanınca -

Stok Kodu:
1199076936
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
216 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Çeviren:
Çev. Beliz Güçbilmez
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199076936
462819
İbsen Oyunları 1: Denizden Gelen Kadın / Biz Ölüler Uyanınca -
İbsen Oyunları 1: Denizden Gelen Kadın / Biz Ölüler Uyanınca - #smrgSAHAF
0.00
Ibsen'in yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen “Ibsen oyunları” dizisinin bu ilk cildinde Türkçe'de daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Sadın Ibsen'in 1888 tarihli metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsen'in yazmış olduğu son oyun. Bu ciltte bir araya getirilen oyunlar, içerdikleri sanat-hayat karşılaştırmaları, yaşamın anlamına ilişkin üretilmiş sorular gibi meselelere odaklanmalarının yanısıra, içerdikleri güçlü kadın karakterlerle “kadın oyunları” olarak da okunmaya uygun oyunlar. Yine hoş bir tesadüf olarak bu iki oyun Robert Wilson'un sahnelediği oyunlar arasında yer alıyor. Klasiklerin neden klasik olduğunu ve klasiklerle neler yapılabileceğini anlamak için, tiyatronun Ibsen'den sonra hangi aşamalardan geçtiğini görebilmek için, dönüp Ibsen'e bir kez daha bakmak gerekiyor. Çünkü bir zamanlar Martin Lamm'in söylediği gibi, “Ibsen'in tiyatrosu, modern tiyatronun Roma'sıdır. Bütün yollar ona çıkar, bütün yolların başlangıcında o vardır.” (Arka kapaktan)
Ibsen'in yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen “Ibsen oyunları” dizisinin bu ilk cildinde Türkçe'de daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Sadın Ibsen'in 1888 tarihli metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsen'in yazmış olduğu son oyun. Bu ciltte bir araya getirilen oyunlar, içerdikleri sanat-hayat karşılaştırmaları, yaşamın anlamına ilişkin üretilmiş sorular gibi meselelere odaklanmalarının yanısıra, içerdikleri güçlü kadın karakterlerle “kadın oyunları” olarak da okunmaya uygun oyunlar. Yine hoş bir tesadüf olarak bu iki oyun Robert Wilson'un sahnelediği oyunlar arasında yer alıyor. Klasiklerin neden klasik olduğunu ve klasiklerle neler yapılabileceğini anlamak için, tiyatronun Ibsen'den sonra hangi aşamalardan geçtiğini görebilmek için, dönüp Ibsen'e bir kez daha bakmak gerekiyor. Çünkü bir zamanlar Martin Lamm'in söylediği gibi, “Ibsen'in tiyatrosu, modern tiyatronun Roma'sıdır. Bütün yollar ona çıkar, bütün yolların başlangıcında o vardır.” (Arka kapaktan)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat