#smrgKİTABEVİ Hitchcock: ya da Bir Filmi Yeniden Çekmenin Özel Bir Yolu Var mı ? -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Sena Ofset
ISBN-10:
9789944057646
Stok Kodu:
1199112804
Boyut:
12x16
Sayfa Sayısı:
93 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Sabri Gürses
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199112804
498543
Hitchcock: ya da Bir Filmi Yeniden Çekmenin Özel Bir Yolu Var mı ? -
Hitchcock: ya da Bir Filmi Yeniden Çekmenin Özel Bir Yolu Var mı ? - #smrgKİTABEVİ
0.00
Yayınevimizin davetiyle İstanbul'a gelecek olan Slavoj Zizek'in 3-4 Aralık'ta Boğaziçi Üniversitesi'nde Post-İdeolojik Dünyada İdeoloji konferansına paralel olarak hazırladığımız, kendisinin seçtiği popüler kültür metinlerinden oluşan Bilinmeyen Bilinenler adlı küçük kitaplar serisinin üçüncü kitabı.

Zizek, Hitchcock'un eşsiz bir boyutunun olduğunu ve bu boyutu belirleyen şeyin de Lacancı sinthomlar olduğunu iddia eder. "Bu sinthomlar Hitchcock'un filmlerinin sinematik dokusunun kendine özgü tadını, tözsel yoğunluğunu sağlar: Onlar olmaksızın, cansız biçimsel bir anlatıya sahip olurduk." İşte bu sebepten Hitchcock filmleri bir şekilde arzuladığımız nesneler olurlar. Bu sinthomların yanı sıra Zizek Hitchcock'un eserlerinin Lacan'ın bakış kuramını kusursuzca aktardığını ileri sürer. Zizek'e göre bakışın bu özgün anlarında seyirci bir nesneye bakmaz, resmin kendisi seyircinin fotoğrafını çeker. Hitchcock'un nesneleri adeta bakışa karşılık verir gibi, bize bakar gibidir.

Yayınevimizin davetiyle İstanbul'a gelecek olan Slavoj Zizek'in 3-4 Aralık'ta Boğaziçi Üniversitesi'nde Post-İdeolojik Dünyada İdeoloji konferansına paralel olarak hazırladığımız, kendisinin seçtiği popüler kültür metinlerinden oluşan Bilinmeyen Bilinenler adlı küçük kitaplar serisinin üçüncü kitabı.

Zizek, Hitchcock'un eşsiz bir boyutunun olduğunu ve bu boyutu belirleyen şeyin de Lacancı sinthomlar olduğunu iddia eder. "Bu sinthomlar Hitchcock'un filmlerinin sinematik dokusunun kendine özgü tadını, tözsel yoğunluğunu sağlar: Onlar olmaksızın, cansız biçimsel bir anlatıya sahip olurduk." İşte bu sebepten Hitchcock filmleri bir şekilde arzuladığımız nesneler olurlar. Bu sinthomların yanı sıra Zizek Hitchcock'un eserlerinin Lacan'ın bakış kuramını kusursuzca aktardığını ileri sürer. Zizek'e göre bakışın bu özgün anlarında seyirci bir nesneye bakmaz, resmin kendisi seyircinin fotoğrafını çeker. Hitchcock'un nesneleri adeta bakışa karşılık verir gibi, bize bakar gibidir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat