#smrgDERGİ Hayal Perdesi Dergisi - Anons Mahmut Fazıl Coşkun ile söyleşi - Sayı: 67 Kasım - Aralık

ISBN-10:
9772149215805
Hazırlayan:
Celil Civan
Stok Kodu:
1199198259
Boyut:
21x26
Sayfa Sayısı:
88 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
0,00
1199198259
584254
Hayal Perdesi Dergisi - Anons Mahmut Fazıl Coşkun ile söyleşi - Sayı: 67      Kasım - Aralık
Hayal Perdesi Dergisi - Anons Mahmut Fazıl Coşkun ile söyleşi - Sayı: 67 Kasım - Aralık #smrgDERGİ
0.00
Dergimizin bu sayısında, Söyleşi bölümümüzün ilk konuğu Mahmut Fazıl Coşkun. Yozgat Blues'tan sonra çektiği yeni filmi Anons'ta altmışlarda geçen bir darbe hikâyesine odaklanan yönetmenle filmin yapım sürecini, filmin anlattıklarıyla ülkemizin gerçekleri arasındaki benzerlikleri ve biçimsel eğilimlerini konuştuk.
Canavarlar Sofrası ve Kusursuzlar filmlerinin yönetmeni Ramin Matin bir diğer Söyleşi konuğumuz oldu. Matin ile yeni filmi Son Çıkış'ı, eleştirel mizaha bakış açısı ve filminde konu ettiği beyaz yakalıların İstanbul'dan kaçma arzuları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.
İlk filmi Güvercin Hırsızları ile çeşitli film festivallerine katılan Osman Nail Doğan Söyleşi bölümümüzün son konuğuydu. Doğan ile filminin öyküsünü, film yapma tecrübesini ve yeni projelerini konuştuk.
Portre bölümünde yaşayan sinema ustalarından Jean-Luc Godard var. Cahiers du cinéma'da sinema yazarlığıyla başlayan, en son İmgeler ve Sözcükler filmiyle sinemaseverlerle buluşan Godard'ın bu uzun soluklu sinema serüvenini belirli tema ve biçimsel buluşlar ekseninde yorumladık.
Yeşilçam bölümümüzde Türk sinemasının en önemli kadın oyuncularından Hülya Koçyiğit ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Koçyiğit oynadığı filmleri, çalıştığı Metin Erksan, Lütfi Akad ve Atıf Yılmaz gibi önemli yönetmenlerle ilgili görüşlerini ve günümüzün sinemasına bakışını anlattı.
Perspektif bölümünde artık iyiden iyiye film ve dizi seyircilerinin hayatına giren Netflix yapımlarının otantiklik sorunlarını değerlendirdik. Küresel satış amaçlı ve yeni nesile dönük yayıncılığın Netflix yapımlarına ne tür bir ergenlik ve evrensellik odaklı bir basmakalıplaşma getirdiğini ele aldık.
Uzaktan Kumanda bölümünde Sons of Anarchy dizisinin bir yan öyküsünden çıkan Mayans M.C., Eskimeyen Filmler'de bir Alfred Hitchcock klasiği Arka Pencere, Belgesel Odası'ndaysa Netflix'in tartışmalı belgeseli Sağlık Komplosu yer alıyor.
Edebiyattan Sinemaya bölümünde Philip K. Dick uyarlaması Yüksek Şatodaki Adam dizisinin romanla benzeştiği ve ayrıldığı yönleri değerlendirilirken, Sinefil'de Locke, Açık Alan bölümünde Downsizing filmlerinin eleştirisi mevcut.
Vizyon Ötesi sayfalarında festivallerde dikkat çeken Malgorzata Szumowska imzalı Yüz ve Lars von Trier'in son sansasyonel filmi Jack'in Yaptığı Ev var.
Dergimizin bu sayısında, Söyleşi bölümümüzün ilk konuğu Mahmut Fazıl Coşkun. Yozgat Blues'tan sonra çektiği yeni filmi Anons'ta altmışlarda geçen bir darbe hikâyesine odaklanan yönetmenle filmin yapım sürecini, filmin anlattıklarıyla ülkemizin gerçekleri arasındaki benzerlikleri ve biçimsel eğilimlerini konuştuk.
Canavarlar Sofrası ve Kusursuzlar filmlerinin yönetmeni Ramin Matin bir diğer Söyleşi konuğumuz oldu. Matin ile yeni filmi Son Çıkış'ı, eleştirel mizaha bakış açısı ve filminde konu ettiği beyaz yakalıların İstanbul'dan kaçma arzuları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.
İlk filmi Güvercin Hırsızları ile çeşitli film festivallerine katılan Osman Nail Doğan Söyleşi bölümümüzün son konuğuydu. Doğan ile filminin öyküsünü, film yapma tecrübesini ve yeni projelerini konuştuk.
Portre bölümünde yaşayan sinema ustalarından Jean-Luc Godard var. Cahiers du cinéma'da sinema yazarlığıyla başlayan, en son İmgeler ve Sözcükler filmiyle sinemaseverlerle buluşan Godard'ın bu uzun soluklu sinema serüvenini belirli tema ve biçimsel buluşlar ekseninde yorumladık.
Yeşilçam bölümümüzde Türk sinemasının en önemli kadın oyuncularından Hülya Koçyiğit ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Koçyiğit oynadığı filmleri, çalıştığı Metin Erksan, Lütfi Akad ve Atıf Yılmaz gibi önemli yönetmenlerle ilgili görüşlerini ve günümüzün sinemasına bakışını anlattı.
Perspektif bölümünde artık iyiden iyiye film ve dizi seyircilerinin hayatına giren Netflix yapımlarının otantiklik sorunlarını değerlendirdik. Küresel satış amaçlı ve yeni nesile dönük yayıncılığın Netflix yapımlarına ne tür bir ergenlik ve evrensellik odaklı bir basmakalıplaşma getirdiğini ele aldık.
Uzaktan Kumanda bölümünde Sons of Anarchy dizisinin bir yan öyküsünden çıkan Mayans M.C., Eskimeyen Filmler'de bir Alfred Hitchcock klasiği Arka Pencere, Belgesel Odası'ndaysa Netflix'in tartışmalı belgeseli Sağlık Komplosu yer alıyor.
Edebiyattan Sinemaya bölümünde Philip K. Dick uyarlaması Yüksek Şatodaki Adam dizisinin romanla benzeştiği ve ayrıldığı yönleri değerlendirilirken, Sinefil'de Locke, Açık Alan bölümünde Downsizing filmlerinin eleştirisi mevcut.
Vizyon Ötesi sayfalarında festivallerde dikkat çeken Malgorzata Szumowska imzalı Yüz ve Lars von Trier'in son sansasyonel filmi Jack'in Yaptığı Ev var.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat