#smrgSAHAF Halkla İlişkiler Açısından Yönetim ve Yönetilenler - 1978

Basıldığı Matbaa:
Sevinç Matbaası
Stok Kodu:
1199068513
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
XVII + 287 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1978
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199068513
454437
Halkla İlişkiler Açısından Yönetim ve Yönetilenler -        1978
Halkla İlişkiler Açısından Yönetim ve Yönetilenler - 1978 #smrgSAHAF
0.00
Bu çalışma ile halkla ilişkiler olgusunu değişik yönleriyle ele alıp, kamu yönetiminde nasıl anlaşılması gerektiği ve uygulama sorunlarının neler olduğunu açıklamak amacındayız.

Ülkemizde ve dışarıda halkla ilişkiler, daha çak özel kesimdeki uygulaması göz önüne alınarak incelenmiş bir olgudur. Bu konudaki çalışmalarda, kamu yönetimindeki halkla ilişkilerin yeterince incelenmediği ve yaklaşımlarda çoğunlukla özel kesimin konum ve niteliğinin göz önünde tutulduğunu görmekteyiz. Kamu yönetiminde halkla ilişkiler, özel kesimdeki ile birçok noktada bir tutulmuş, özgün sorunlar üzerinde hemen hemen hiç durulmamıştır. Çalışma bir yönüyle, halkla ilişkilerin kamu yönetiminde nasıl anlaşılıp uygulandığı ve bu alandaki özgün sorunların neler o1duğu konusundaki bilgi eksikliğini gidermek ve bu alandaki boşluğu, gücü yettiğince doldurmak amacındadır.

Çalışmanın uygulamalı kesiminde İmar ve İskân Bakanlığı uygulaması odak olarak alınmıştır. Böyle bir incelemeyi, kuşkusuz tüm kamu yönetimi kuruluşlarını içine alacak biçimde geniş tutmak gerekirdi ve başlangıçta da amacımız bu idi. Ancak daha sonraki saptamalarımız, İmar ve İskân Bakanlığı örnek olayı ile yetinmemizi hem gerektirdi hem de bizi buna inandırdı. Şöyle ki, İmar ve İskân Bakanlığı gibi, yönetim bilimi açısından çek yönlülüğü olan, değişik görevleri bulunan ve toplumda çok değişik kümelerle ilişkisi olan bir örgütün, çalışmamızdan elde etmek istediklerimizi verebilecek bir örnek olduğunu gördük. Bakanlığın çevre ile çok yönlü ilişkileri, toplumun değişik katmanları ile ilişki kurmuş olması, araştırmayı bu bakanlıkla sınırlandırmak için yeterli nedenleri oluşturdu. (Önsözden)

Bu çalışma ile halkla ilişkiler olgusunu değişik yönleriyle ele alıp, kamu yönetiminde nasıl anlaşılması gerektiği ve uygulama sorunlarının neler olduğunu açıklamak amacındayız.

Ülkemizde ve dışarıda halkla ilişkiler, daha çak özel kesimdeki uygulaması göz önüne alınarak incelenmiş bir olgudur. Bu konudaki çalışmalarda, kamu yönetimindeki halkla ilişkilerin yeterince incelenmediği ve yaklaşımlarda çoğunlukla özel kesimin konum ve niteliğinin göz önünde tutulduğunu görmekteyiz. Kamu yönetiminde halkla ilişkiler, özel kesimdeki ile birçok noktada bir tutulmuş, özgün sorunlar üzerinde hemen hemen hiç durulmamıştır. Çalışma bir yönüyle, halkla ilişkilerin kamu yönetiminde nasıl anlaşılıp uygulandığı ve bu alandaki özgün sorunların neler o1duğu konusundaki bilgi eksikliğini gidermek ve bu alandaki boşluğu, gücü yettiğince doldurmak amacındadır.

Çalışmanın uygulamalı kesiminde İmar ve İskân Bakanlığı uygulaması odak olarak alınmıştır. Böyle bir incelemeyi, kuşkusuz tüm kamu yönetimi kuruluşlarını içine alacak biçimde geniş tutmak gerekirdi ve başlangıçta da amacımız bu idi. Ancak daha sonraki saptamalarımız, İmar ve İskân Bakanlığı örnek olayı ile yetinmemizi hem gerektirdi hem de bizi buna inandırdı. Şöyle ki, İmar ve İskân Bakanlığı gibi, yönetim bilimi açısından çek yönlülüğü olan, değişik görevleri bulunan ve toplumda çok değişik kümelerle ilişkisi olan bir örgütün, çalışmamızdan elde etmek istediklerimizi verebilecek bir örnek olduğunu gördük. Bakanlığın çevre ile çok yönlü ilişkileri, toplumun değişik katmanları ile ilişki kurmuş olması, araştırmayı bu bakanlıkla sınırlandırmak için yeterli nedenleri oluşturdu. (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat