#smrgSAHAF Güngör Taner Ritim ve Devinim -

Stok Kodu:
1199111681
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
290
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199111681
497420
Güngör Taner Ritim ve Devinim  -
Güngör Taner Ritim ve Devinim - #smrgSAHAF
0.00
Kitap, Güngör Taner'in yaşamına ve sanatına dair genel bir perspektif oluşturmanın yanı sıra, ilginç ayrıntılara da yer veriyor.

Türkiye'de, soyut akımın 1950'li yıllarda başlamış olmasına karşın çağdaş bir disiplin olarak algılanması, Güngör Taner'in Akademi'deki eğitimini tamamladığı döneme rastlamaktaydı. Soyutlamacı tekniğin doğa biçimlerinden bağımsız "salt soyut" bir anlayış, bir dünya görüşü olarak algılanmasıyla, ülkemizde de yepyeni bir kavramdan söz edilmeye başlandı. 1970'lerden sonra soyutçu anlayışı belirleyen en önemli olgu, "soyut vizyon" sahibi olabilmekti. Güngör Taner'in resmine bu vizyon, biçimin ve rengin kompozisyonda özdeşlik kazanması şeklinde yansıdı. Taner'i ilgilendiren temel sorun, başından beri "ritim ve müzikalite" oldu. Kendisiyle yapılan bir görüşmede (Boyut, 2/10, 1983) "yapıtın okunaklı olması"nı bu koşula bağlıyor ve şöyle diyordu: "Bu ritim, yapıtı oluşturan plastik ögelerin her biri için geçerlidir. Ancak bütünü sağlayabilmek için bunların bir ana fikir egemenliğinde düzenlenmeleri gerekir."

1941 yılında İstanbul'da doğan Güngör Taner, yedi kişisel sergi açtı; yurtiçi ve yurtdışında 50'ye yakın karma sergiye katıldı. Sanatçının, Devlet Resim ve Heykel Sergisi Başarı Ödülleri ve Günümüz Sanatçıları 2. İstanbul Sergisi Başarı Ödülü bulunmaktadır.

Kitap, Güngör Taner'in yaşamına ve sanatına dair genel bir perspektif oluşturmanın yanı sıra, ilginç ayrıntılara da yer veriyor.

Türkiye'de, soyut akımın 1950'li yıllarda başlamış olmasına karşın çağdaş bir disiplin olarak algılanması, Güngör Taner'in Akademi'deki eğitimini tamamladığı döneme rastlamaktaydı. Soyutlamacı tekniğin doğa biçimlerinden bağımsız "salt soyut" bir anlayış, bir dünya görüşü olarak algılanmasıyla, ülkemizde de yepyeni bir kavramdan söz edilmeye başlandı. 1970'lerden sonra soyutçu anlayışı belirleyen en önemli olgu, "soyut vizyon" sahibi olabilmekti. Güngör Taner'in resmine bu vizyon, biçimin ve rengin kompozisyonda özdeşlik kazanması şeklinde yansıdı. Taner'i ilgilendiren temel sorun, başından beri "ritim ve müzikalite" oldu. Kendisiyle yapılan bir görüşmede (Boyut, 2/10, 1983) "yapıtın okunaklı olması"nı bu koşula bağlıyor ve şöyle diyordu: "Bu ritim, yapıtı oluşturan plastik ögelerin her biri için geçerlidir. Ancak bütünü sağlayabilmek için bunların bir ana fikir egemenliğinde düzenlenmeleri gerekir."

1941 yılında İstanbul'da doğan Güngör Taner, yedi kişisel sergi açtı; yurtiçi ve yurtdışında 50'ye yakın karma sergiye katıldı. Sanatçının, Devlet Resim ve Heykel Sergisi Başarı Ödülleri ve Günümüz Sanatçıları 2. İstanbul Sergisi Başarı Ödülü bulunmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat