#smrgSAHAF Gelenekten Geleceğe Eğitim Bilimi: Kuram ve Uygulama -

ISBN-10:
9786056516641
Stok Kodu:
1199193229
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
264 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199193229
579260
Gelenekten Geleceğe Eğitim Bilimi: Kuram ve Uygulama -
Gelenekten Geleceğe Eğitim Bilimi: Kuram ve Uygulama - #smrgSAHAF
0.00
Eğitim bilimi hakkında yazılmış olan bu kitap üç kısım halinde tasarlandı. İlk kısımda eğitim ve eğitime yakın kavramlar irdelendi. Bilim ve Eğitim Biliminden bahsedildi. Eğitim Biliminin ortaya çıkış süreci anlatıldı. Eğitimin tarihi ve felsefi temelleri üzerinde duruldu. İkinci Kısımda ise Türk Eğitim Sistemi anlatıldı. Sistemin yasal temelleri, teşkilat yapısı ve tarihsel gelişimi sunuldu.

Kitabın üçüncü kısmı da eğitime dair konu ve sorunlarla ilgili yapılan değerlendirmelerden oluşmaktadır. Bu kısımda yer alan yazıların bir kısmı; genç bir eğitim bilimci, bir kısmı iki yıl kadar Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı yapmış olan bir MEB üst düzey yetkilisi olarak, birkaçı da eski bir Millî Eğitim Bürokratı sıfatı altında vaktiyle yazmış olduğumuz yazılardan / makalelerden oluşmaktadır.

Bu kitabın amacı bilimsel bir saha olarak eğitim bilimiyle ilgili açıklayıcı bilgiler sunmaktır. Kitapta sunulacak bilgi ve yaklaşımlara dayalı olarak eğitimi analiz etmek, değerlendirmek ve geliştirmek amaçlanmaktadır.

Dolayısıyla bu kitabın, içeriği itibarıyla sadece eğitim fakültesi öğrencileri için değil aynı zamanda eğitim sistemi içinde yetki sahibi kişiler ve eğitimle ilgilenen araştırmacılar için de yararlı olacağına inanılmaktadır.

Eğitim bilimi hakkında yazılmış olan bu kitap üç kısım halinde tasarlandı. İlk kısımda eğitim ve eğitime yakın kavramlar irdelendi. Bilim ve Eğitim Biliminden bahsedildi. Eğitim Biliminin ortaya çıkış süreci anlatıldı. Eğitimin tarihi ve felsefi temelleri üzerinde duruldu. İkinci Kısımda ise Türk Eğitim Sistemi anlatıldı. Sistemin yasal temelleri, teşkilat yapısı ve tarihsel gelişimi sunuldu.

Kitabın üçüncü kısmı da eğitime dair konu ve sorunlarla ilgili yapılan değerlendirmelerden oluşmaktadır. Bu kısımda yer alan yazıların bir kısmı; genç bir eğitim bilimci, bir kısmı iki yıl kadar Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı yapmış olan bir MEB üst düzey yetkilisi olarak, birkaçı da eski bir Millî Eğitim Bürokratı sıfatı altında vaktiyle yazmış olduğumuz yazılardan / makalelerden oluşmaktadır.

Bu kitabın amacı bilimsel bir saha olarak eğitim bilimiyle ilgili açıklayıcı bilgiler sunmaktır. Kitapta sunulacak bilgi ve yaklaşımlara dayalı olarak eğitimi analiz etmek, değerlendirmek ve geliştirmek amaçlanmaktadır.

Dolayısıyla bu kitabın, içeriği itibarıyla sadece eğitim fakültesi öğrencileri için değil aynı zamanda eğitim sistemi içinde yetki sahibi kişiler ve eğitimle ilgilenen araştırmacılar için de yararlı olacağına inanılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat