#smrgKİTABEVİ Ergenlik Dönemi ve Cinsel Eğitim -

Stok Kodu:
1199192818
Boyut:
19x27
Sayfa Sayısı:
199 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
0,00
1199192818
578849
Ergenlik Dönemi ve Cinsel Eğitim -
Ergenlik Dönemi ve Cinsel Eğitim - #smrgKİTABEVİ
0.00
Bu çalışmanın; Rehber Öğretmenlerle Psikolojik Danışmanlara, Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi alanında görev yapan öğretmenlere, Yaratıcı Drama alanında çalışan bireylere, gençlerle çalışan sağlık personellerine kaynaklık ederek katkı sağlaması umulmaktadır.

Ergenlik dönemi, bireyin en önemli gelişim dönemidir. Bu gelişim dönemini sağlıklı geçiren, bedenini ve bilişsel, duyuşsal yapılarını tanıyan ergenler, gelecekte sağlıklı birer yetişkin olacaklardır.

Ülkemizde 15 milyona varan ergen nüfusun eğitim-öğretime devam etmesi nedeniyle Millî Eğitim Bakanlığı, müfredat programlarında değişiklikler yapma zorunluluğu duymuştur. Ortaöğretimde 1997'den itibaren sağlık bilgisi derslerini zorunlu olarak öğretim programlarına almıştır. İlköğretimde ise 2002-2003 eğitim-öğretim yılında fen bilgisi öğretim programlarında üreme sağlığı konularına ver verilmesini öngörülmüştür.

Dünyada ve ülkemizde yapılan eğitim bilimi çalışmaları doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı 2004 yılından beri müfredat programlarında ve öğretim stratejilerinde önemli yenilikler yapmıştır. Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi derslerinin yanı sıra Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetleri servisleri de Ergenlere Yaşam Becerileri ile Cinsel Eğitim Grup Rehberlik Etkinlikleri vermeye başlamıştır.

Ne var ki bu gelişmelere ve öğretim stratejilerindeki değişimlere rağmen eğitim uygulamalarında daha çok geleneksel yöntemler kullanılmaktadır.

Bu çalışmanın amacı; yaratıcı drama ve aktif öğrenme metotları kullanılarak ergenlik dönemi, cinsel eğitim, bulaşıcı hastalıklardan korunma, cinsellikle ilgili normal sayılan ancak bir takım nedenlerden ötürü normal görülmeyen sağlıklı cinsellik bilincini geleceğin anne ve babaları olacak ergenlere kazandırmaktır.

Bu kitapta bireyler arası etkileşim, sosyal algı ve empati, ergenlikteki gelişim, cinsellikle ilgili oluşturulması gereken değerler, üreme sağlığı, HIV/AIDS sınıf içi etkinlikleriyle okuyucuya sunulmaktadır. Kitaptaki HIV/AIDS'le ilgili bölüm nitel bir çalışma olarak 17-23 yaş arası bir grup üniversite öğrencisine uygulanmış ve başarılı sonuçlar alınmıştır.

Bu çalışmanın; Rehber Öğretmenlerle Psikolojik Danışmanlara, Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi alanında görev yapan öğretmenlere, Yaratıcı Drama alanında çalışan bireylere, gençlerle çalışan sağlık personellerine kaynaklık ederek katkı sağlaması umulmaktadır.

Bu çalışmanın; Rehber Öğretmenlerle Psikolojik Danışmanlara, Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi alanında görev yapan öğretmenlere, Yaratıcı Drama alanında çalışan bireylere, gençlerle çalışan sağlık personellerine kaynaklık ederek katkı sağlaması umulmaktadır.

Ergenlik dönemi, bireyin en önemli gelişim dönemidir. Bu gelişim dönemini sağlıklı geçiren, bedenini ve bilişsel, duyuşsal yapılarını tanıyan ergenler, gelecekte sağlıklı birer yetişkin olacaklardır.

Ülkemizde 15 milyona varan ergen nüfusun eğitim-öğretime devam etmesi nedeniyle Millî Eğitim Bakanlığı, müfredat programlarında değişiklikler yapma zorunluluğu duymuştur. Ortaöğretimde 1997'den itibaren sağlık bilgisi derslerini zorunlu olarak öğretim programlarına almıştır. İlköğretimde ise 2002-2003 eğitim-öğretim yılında fen bilgisi öğretim programlarında üreme sağlığı konularına ver verilmesini öngörülmüştür.

Dünyada ve ülkemizde yapılan eğitim bilimi çalışmaları doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı 2004 yılından beri müfredat programlarında ve öğretim stratejilerinde önemli yenilikler yapmıştır. Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi derslerinin yanı sıra Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetleri servisleri de Ergenlere Yaşam Becerileri ile Cinsel Eğitim Grup Rehberlik Etkinlikleri vermeye başlamıştır.

Ne var ki bu gelişmelere ve öğretim stratejilerindeki değişimlere rağmen eğitim uygulamalarında daha çok geleneksel yöntemler kullanılmaktadır.

Bu çalışmanın amacı; yaratıcı drama ve aktif öğrenme metotları kullanılarak ergenlik dönemi, cinsel eğitim, bulaşıcı hastalıklardan korunma, cinsellikle ilgili normal sayılan ancak bir takım nedenlerden ötürü normal görülmeyen sağlıklı cinsellik bilincini geleceğin anne ve babaları olacak ergenlere kazandırmaktır.

Bu kitapta bireyler arası etkileşim, sosyal algı ve empati, ergenlikteki gelişim, cinsellikle ilgili oluşturulması gereken değerler, üreme sağlığı, HIV/AIDS sınıf içi etkinlikleriyle okuyucuya sunulmaktadır. Kitaptaki HIV/AIDS'le ilgili bölüm nitel bir çalışma olarak 17-23 yaş arası bir grup üniversite öğrencisine uygulanmış ve başarılı sonuçlar alınmıştır.

Bu çalışmanın; Rehber Öğretmenlerle Psikolojik Danışmanlara, Fen Bilgisi ve Sağlık Bilgisi alanında görev yapan öğretmenlere, Yaratıcı Drama alanında çalışan bireylere, gençlerle çalışan sağlık personellerine kaynaklık ederek katkı sağlaması umulmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat