#smrgSAHAF Entellektüel Sermaye: Örgütlerin Yeni Zenginliği -

Hazırlayan:
Zülfü Dicleli
Stok Kodu:
1199025208
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
XXIV+294 s
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1997
Çeviren:
Nurettin Elhüseyni
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Intellectual Capital
Kategori:
0,00
1199025208
411304
Entellektüel Sermaye: Örgütlerin Yeni Zenginliği -
Entellektüel Sermaye: Örgütlerin Yeni Zenginliği - #smrgSAHAF
0.00
Bilgi Çağı, "Zenginlik yaratmanın başlıca aracı olarak bilgi", Bilgi tabanlı örgütler", "Bilgi İktisadı"; şu son birkaç yıldır bu ve benzeri yeni terimlerle karşılaşmadığımız neredeyse tek bir gün geçmiyor. Sözün dönüp dolaşıp içine adım atmakta olduğumuz "Bilgi Çağına" gelmediği bir toplantı, konferans ya da kongreye artık neredeyse hiç tanık olmuyoruz.

Kuşkusuz, bunlar boş sözler değil ve "akıllı biletler", "internet bankacılığı", "bilişim kurultayları" gibi birkaç yıl öncesine kadar hayal bile edemeyeceğimiz yenilikler artık günlük yaşamımızın birer parçası haline geliyor. Çocuklarımız bilgisayarı; bu eşsiz düşünce, iletişim, yaratıcılık ve eğlence aracını kullanmayı ve kendi varlıklarının bir uzantısı haline getirmeyi inanılmaz bir çabuklukla öğreniyorlar.

Bilgi en önemli kaynak, araç ve zenginlik ve yeni bir varoluş tarzı haline gelince, doğal olarak bütün öteki kaynak, araç ve zenginlikleri ve tarzları da bir nitelik değişikliğine uğratıyor. O zaman karşımıza; bu yeni nitelik ve tarzlara nasıl yaklaşacağız, hem bilgiyi hem de onun şimdi değiştirmekte olduğu yeni emeği, yeni sermayeyi, yeni iş yapma tarzlarını nasıl saptayacak, ölçecek, ele alacak, örgütleyecek, yönetecek ve yönlendireceğiz; kendimizi ve işimizi bütün bu yeni gelişmelere nasıl uyarlayacağız soruları çıkıyor. Ve bu sorulara doğal olarak pratik ve işledi yanıtlar aramaya başlıyoruz.

İşte, Thomas A. STEWARD'ın sizlere sunduğumuz bu kitabı bütün bu sorulara son derece ayrıntılı düşünülmüş, iş yaşamının uygulamalarında sınanmış kapsamlı —ve olabildiğince pratik— yanıtlar getiriyor. (Sunuştan)

Bilgi Çağı, "Zenginlik yaratmanın başlıca aracı olarak bilgi", Bilgi tabanlı örgütler", "Bilgi İktisadı"; şu son birkaç yıldır bu ve benzeri yeni terimlerle karşılaşmadığımız neredeyse tek bir gün geçmiyor. Sözün dönüp dolaşıp içine adım atmakta olduğumuz "Bilgi Çağına" gelmediği bir toplantı, konferans ya da kongreye artık neredeyse hiç tanık olmuyoruz.

Kuşkusuz, bunlar boş sözler değil ve "akıllı biletler", "internet bankacılığı", "bilişim kurultayları" gibi birkaç yıl öncesine kadar hayal bile edemeyeceğimiz yenilikler artık günlük yaşamımızın birer parçası haline geliyor. Çocuklarımız bilgisayarı; bu eşsiz düşünce, iletişim, yaratıcılık ve eğlence aracını kullanmayı ve kendi varlıklarının bir uzantısı haline getirmeyi inanılmaz bir çabuklukla öğreniyorlar.

Bilgi en önemli kaynak, araç ve zenginlik ve yeni bir varoluş tarzı haline gelince, doğal olarak bütün öteki kaynak, araç ve zenginlikleri ve tarzları da bir nitelik değişikliğine uğratıyor. O zaman karşımıza; bu yeni nitelik ve tarzlara nasıl yaklaşacağız, hem bilgiyi hem de onun şimdi değiştirmekte olduğu yeni emeği, yeni sermayeyi, yeni iş yapma tarzlarını nasıl saptayacak, ölçecek, ele alacak, örgütleyecek, yönetecek ve yönlendireceğiz; kendimizi ve işimizi bütün bu yeni gelişmelere nasıl uyarlayacağız soruları çıkıyor. Ve bu sorulara doğal olarak pratik ve işledi yanıtlar aramaya başlıyoruz.

İşte, Thomas A. STEWARD'ın sizlere sunduğumuz bu kitabı bütün bu sorulara son derece ayrıntılı düşünülmüş, iş yaşamının uygulamalarında sınanmış kapsamlı —ve olabildiğince pratik— yanıtlar getiriyor. (Sunuştan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat