#smrgKİTABEVİ Eleştiri Seküler midir: Küfre Girme, İncinme ve İfade Özgürlüğü -

Stok Kodu:
1199179532
Boyut:
15x22
Sayfa Sayısı:
296 s.
Basım Yeri:
Ankara
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199179532
565613
Eleştiri Seküler midir: Küfre Girme, İncinme ve İfade Özgürlüğü -
Eleştiri Seküler midir: Küfre Girme, İncinme ve İfade Özgürlüğü - #smrgKİTABEVİ
0.00
Bu orijinal ve provokatif kitap, siyasi şirinliklerin ötesine gecip, dini fark meselelerini açık yüreklilikle tartışmak için bir davet. Akademik olduğu kadar angaje de olan bu çalışma modern kamusallıkların inşasında, din ve sekülerizmin birbirine nasıl dolandığını açımlayan, kamusal tartışmanın seviyesini yükselten bir müdahale.”
-Veena Das, Johns Hopkins Üniversitesi

Sekülerizmin tüm vaizleri karikatürlerin sadece temsil olduğu, İslam'a saldırmadığını söylüyor. Müslümanlara çocuk muamelesi yaparak, bu ve benzeri olayların demokrasinin doğasında olduğunu, eleştirinin kamusallığın temelini oluşturduğunu buyuruyorlar.

Bu kitabın basit bir sorusu var: karikatürlerden rencide olanların tecrübe ettikleri şiddeti, liberal hukukun dünya tasavvuruna tercüme etmenin imkanı var mı? Bu hukukun Peygamber'in varlığıyla temsillerini ayrıştıran felsefi kabulünü paylaşmayanların yaşadığı haksızlığı, bu hukuk dili kavrayabilir mi? Modernliğe Müslümanların mı kafası basmıyor yoksa sekülerizm kendi tarihsel süreçleri içerisinden devşirdiği rasyonelliğin dışını tahammül edilemez bulduğundan Müslümanları akıl dışı mı buluyor?
Danimarka karikatür kriziyle başlayan sürecte İslam dünyasındaki infialin seküler çevrelerce Müslümanların “eleştiriyi hazmedememe”lerinin bir örneği olduğu iddiası masaya yatırılıyor. Akademide birçok ateşli tartışmayı beraberinde getiren kitap, bugün Charlie Hebdo olayı ve peşi sıra yükselen İslamofobik tepkilerle birlikte daha güncel, çünkü karikatürler yasaklanmalı mı, serbest mi olmalı diye sormuyor. Bu kitabın basit bir cevabı yok, ne basitçe mağduriyet edebiyatı yapılıyor, ne de ‘Batı' zalim ilan ediliyor. Şarkiyatcılığın tenkidinden, Avrupa'yı taşralaştırdıktan, moderniteyi coğullaştırdıktan sonra dahi sekülerizm, eleştiri'nin temel referansı.

Edward Said'in seküler hümanizminden Habermas'ın seküler kamusal alanına din, Aydınlanma'nın önyargılarından ne kadar sıyrılırsa sıyrılsın yerini bilmesi gereken bir kavram olarak kalıyor. Talal Asad, Saba Mahmood ve Judith Butler farklı açılardan bu ‘ısrar'ı inceliyor, dinin liberal-seküler nizamdaki yerini hangi yapıların var ettiğine ve yeniden ürettiğine dikkat çekiyor.

Kitap eleştiri kavramını sekülerizmin tekelinden kurtarıyor, farklı epistemolojilerin karşılaştıklarında telif edemedikleri farklılıklarını nasıl konuşabileceklerine dair bir tartışma başlatıyor. 9789944105804, Talal Asad, Judith Butler, Saba Mahmood, Wendy Brown, Eleştiri Seküler midir: Küfre Girme, İncinme ve İfade Özgürlüğü - , Açılım Kitap, , , #smrgÇEVİRİ, Sosyoloji / Toplumbilim, Fransız Felsefesi, Hukuk, , , , , , 0 1 Mehmet Fahrettin Biçici 14x21 176 s. İstanbul 2015 1 Karton Kapak Enso Türkçe 4 0 KİTAP 179533 1199179533 #smrgKİTABEVİ Edebi Eserde İfade - 99 35,00 25 TL 1 y Edebiyat Mehmet Önal Kurgan Edebiyat http://cloud.dokuzsoft.com/1199179533.jpg Edebî eserde muhtevâ, takdim ve yapı, bir bütün olarak okuyucuya ulaşırken, daha önce örneğini görmediğimiz orijinal bir terkibe kavuşur. Bu terkip, parça bütün ilgisi ile çözülmeye gayret edilir. Bütünü ek yerlerinden ayırmakla eş değer sayacağımız tahlil çalışmalarında, soyut bir düzlemin parçalanamaz bütünlüğü ile karşılaşırız ki, olmayana ergi metodu ile, bir edebî eseri, sanki muhtevâ, takdim, yapı" gibi parçalardan ibâretmiş gibi düşünürüz. Çay içinde erimiş şekeri, gül yaprağındaki kokuyu, dumanın şeklini, parça bütün ilişkisi ile kesin hatlar çizerek ayırmak mümkün mü? Edebî eseri de somut bir obje gibi parçalamak mümkün değildir. Bu gerçek bilinmekle birlikte, edebiyat eğitiminde, bir eserin muhtevâ, şekil ve anlam yapılarının yorumda ayrıldığına şâhit oluruz. Burada bir transfer metodu kullanırız ki, eseri algılamak kolaylaşır. Edebî Eserde İfâde, edebî bilgiler seviyesinde popülist ve akademik amaçları birleştirmeyi hedeflemektedir. İfâde, Edebî Dil, Üslûp, Tahayyül ve Tasavvur, Edebî Tür, Nazım, Nesir, Tiyatro, Edebî Eserde Muhtevâ, Edebî Eserde Yapı başlıklarına ayrılan bu kitabın meslekdaşlara, öğrencilere ve diğer okuyuculara faydalı olması en büyük dileğimizdir.

Bu orijinal ve provokatif kitap, siyasi şirinliklerin ötesine gecip, dini fark meselelerini açık yüreklilikle tartışmak için bir davet. Akademik olduğu kadar angaje de olan bu çalışma modern kamusallıkların inşasında, din ve sekülerizmin birbirine nasıl dolandığını açımlayan, kamusal tartışmanın seviyesini yükselten bir müdahale.”
-Veena Das, Johns Hopkins Üniversitesi

Sekülerizmin tüm vaizleri karikatürlerin sadece temsil olduğu, İslam'a saldırmadığını söylüyor. Müslümanlara çocuk muamelesi yaparak, bu ve benzeri olayların demokrasinin doğasında olduğunu, eleştirinin kamusallığın temelini oluşturduğunu buyuruyorlar.

Bu kitabın basit bir sorusu var: karikatürlerden rencide olanların tecrübe ettikleri şiddeti, liberal hukukun dünya tasavvuruna tercüme etmenin imkanı var mı? Bu hukukun Peygamber'in varlığıyla temsillerini ayrıştıran felsefi kabulünü paylaşmayanların yaşadığı haksızlığı, bu hukuk dili kavrayabilir mi? Modernliğe Müslümanların mı kafası basmıyor yoksa sekülerizm kendi tarihsel süreçleri içerisinden devşirdiği rasyonelliğin dışını tahammül edilemez bulduğundan Müslümanları akıl dışı mı buluyor?
Danimarka karikatür kriziyle başlayan sürecte İslam dünyasındaki infialin seküler çevrelerce Müslümanların “eleştiriyi hazmedememe”lerinin bir örneği olduğu iddiası masaya yatırılıyor. Akademide birçok ateşli tartışmayı beraberinde getiren kitap, bugün Charlie Hebdo olayı ve peşi sıra yükselen İslamofobik tepkilerle birlikte daha güncel, çünkü karikatürler yasaklanmalı mı, serbest mi olmalı diye sormuyor. Bu kitabın basit bir cevabı yok, ne basitçe mağduriyet edebiyatı yapılıyor, ne de ‘Batı' zalim ilan ediliyor. Şarkiyatcılığın tenkidinden, Avrupa'yı taşralaştırdıktan, moderniteyi coğullaştırdıktan sonra dahi sekülerizm, eleştiri'nin temel referansı.

Edward Said'in seküler hümanizminden Habermas'ın seküler kamusal alanına din, Aydınlanma'nın önyargılarından ne kadar sıyrılırsa sıyrılsın yerini bilmesi gereken bir kavram olarak kalıyor. Talal Asad, Saba Mahmood ve Judith Butler farklı açılardan bu ‘ısrar'ı inceliyor, dinin liberal-seküler nizamdaki yerini hangi yapıların var ettiğine ve yeniden ürettiğine dikkat çekiyor.

Kitap eleştiri kavramını sekülerizmin tekelinden kurtarıyor, farklı epistemolojilerin karşılaştıklarında telif edemedikleri farklılıklarını nasıl konuşabileceklerine dair bir tartışma başlatıyor. 9789944105804, Talal Asad, Judith Butler, Saba Mahmood, Wendy Brown, Eleştiri Seküler midir: Küfre Girme, İncinme ve İfade Özgürlüğü - , Açılım Kitap, , , #smrgÇEVİRİ, Sosyoloji / Toplumbilim, Fransız Felsefesi, Hukuk, , , , , , 0 1 Mehmet Fahrettin Biçici 14x21 176 s. İstanbul 2015 1 Karton Kapak Enso Türkçe 4 0 KİTAP 179533 1199179533 #smrgKİTABEVİ Edebi Eserde İfade - 99 35,00 25 TL 1 y Edebiyat Mehmet Önal Kurgan Edebiyat http://cloud.dokuzsoft.com/1199179533.jpg Edebî eserde muhtevâ, takdim ve yapı, bir bütün olarak okuyucuya ulaşırken, daha önce örneğini görmediğimiz orijinal bir terkibe kavuşur. Bu terkip, parça bütün ilgisi ile çözülmeye gayret edilir. Bütünü ek yerlerinden ayırmakla eş değer sayacağımız tahlil çalışmalarında, soyut bir düzlemin parçalanamaz bütünlüğü ile karşılaşırız ki, olmayana ergi metodu ile, bir edebî eseri, sanki muhtevâ, takdim, yapı" gibi parçalardan ibâretmiş gibi düşünürüz. Çay içinde erimiş şekeri, gül yaprağındaki kokuyu, dumanın şeklini, parça bütün ilişkisi ile kesin hatlar çizerek ayırmak mümkün mü? Edebî eseri de somut bir obje gibi parçalamak mümkün değildir. Bu gerçek bilinmekle birlikte, edebiyat eğitiminde, bir eserin muhtevâ, şekil ve anlam yapılarının yorumda ayrıldığına şâhit oluruz. Burada bir transfer metodu kullanırız ki, eseri algılamak kolaylaşır. Edebî Eserde İfâde, edebî bilgiler seviyesinde popülist ve akademik amaçları birleştirmeyi hedeflemektedir. İfâde, Edebî Dil, Üslûp, Tahayyül ve Tasavvur, Edebî Tür, Nazım, Nesir, Tiyatro, Edebî Eserde Muhtevâ, Edebî Eserde Yapı başlıklarına ayrılan bu kitabın meslekdaşlara, öğrencilere ve diğer okuyuculara faydalı olması en büyük dileğimizdir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat