#smrgKİTABEVİ Ekolojik Perspektifler : Kentte, Yaşamda, Mimaride -

Stok Kodu:
1199074595
Boyut:
22x22
Sayfa Sayısı:
306 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199074595
460484
Ekolojik Perspektifler : Kentte, Yaşamda, Mimaride -
Ekolojik Perspektifler : Kentte, Yaşamda, Mimaride - #smrgKİTABEVİ
0.00
YAZARLAR Ali Akay, Dilek Ayman, Stefo Benlisoy, Ayşen Ciravoğlu, Kenan Demirkol, Zeynep Durmuş Arsan, Duygu Erten, Mikdat Kadıoğlu, Selda Karaosman, Ruşen Keleş, Ahmet Kizen, Ömer Madra, Tan Morgül, Derya Oktay, Hürriyet Öğdül, Uygar Özesmi, Ümit Şahin, Filiz Telek, Ahmet Tercan, Azime Tezer, Seda Tönük, Mehmet Bengü Uluengin, Tanat Sıdkı Uyar, İsmail Üstün, Mücella Yapıcı, Ahmet Yaraş

En kısa ve yüzeysel bir mimarlık tarihi araştırmasında bile, strüktür ve biçimlerin zaman, bölgeye bağlı olduğu, yani kişisel iradeden çok, dış koşullar tarafından oluşturulduğu fark ediliyor. Mimarlık insanoğlunun gereksinimleri, teknolojisi, genel ve dinsel siyaseti, sanat anlayışı, fikirleri, davranışları ve amaçlarına olduğu kadar jeolojik yapı ve iklimle de uzlaşmak zorundadır. Belirli bir uygarlığın sanatı incelendiğinde, kendi toplumunu yansıttığı görülür.

Bütün büyük sanatçılar kişisel yaratıcılıkları sayesinde devrimci, ilerici eserler vermişlerdir, bu gerçeği tartışmak olanaksız, fakat kimse hiç bir zaman aslında kendi çağının olmayan bir eser yaratmadı, zira yaşayan bir varlık olarak zaman ve mekânda belirli bir yerde bulunuyordu.

Belki bazı özel koşullarda diğer sanatçılar bazen kendi fildişi kulelerine çekilebildiler, ama mimar bunu hiç gerçekleştirmedi, zira mimarlık daima çok karmaşık çağdaş sorunların çözümlenmesini amaçlıyordu. Bu sebepten mimarlık tarihini de çevre koşullarından soyutlamak hiçbir çağda mümkün olmuyor. Bu kadar geniş kapsamlı bir konuda yapılacak araştırmaların, çağımızda profesyonel bir ekip tarafından gerçekleştirilmesi daha doğal; ne var ki, burada sunulan birkaç yıl önce öğrenciler için ders notları hazırlamak amacıyla derlenenlerden bir bölümdür.

YAZARLAR Ali Akay, Dilek Ayman, Stefo Benlisoy, Ayşen Ciravoğlu, Kenan Demirkol, Zeynep Durmuş Arsan, Duygu Erten, Mikdat Kadıoğlu, Selda Karaosman, Ruşen Keleş, Ahmet Kizen, Ömer Madra, Tan Morgül, Derya Oktay, Hürriyet Öğdül, Uygar Özesmi, Ümit Şahin, Filiz Telek, Ahmet Tercan, Azime Tezer, Seda Tönük, Mehmet Bengü Uluengin, Tanat Sıdkı Uyar, İsmail Üstün, Mücella Yapıcı, Ahmet Yaraş

En kısa ve yüzeysel bir mimarlık tarihi araştırmasında bile, strüktür ve biçimlerin zaman, bölgeye bağlı olduğu, yani kişisel iradeden çok, dış koşullar tarafından oluşturulduğu fark ediliyor. Mimarlık insanoğlunun gereksinimleri, teknolojisi, genel ve dinsel siyaseti, sanat anlayışı, fikirleri, davranışları ve amaçlarına olduğu kadar jeolojik yapı ve iklimle de uzlaşmak zorundadır. Belirli bir uygarlığın sanatı incelendiğinde, kendi toplumunu yansıttığı görülür.

Bütün büyük sanatçılar kişisel yaratıcılıkları sayesinde devrimci, ilerici eserler vermişlerdir, bu gerçeği tartışmak olanaksız, fakat kimse hiç bir zaman aslında kendi çağının olmayan bir eser yaratmadı, zira yaşayan bir varlık olarak zaman ve mekânda belirli bir yerde bulunuyordu.

Belki bazı özel koşullarda diğer sanatçılar bazen kendi fildişi kulelerine çekilebildiler, ama mimar bunu hiç gerçekleştirmedi, zira mimarlık daima çok karmaşık çağdaş sorunların çözümlenmesini amaçlıyordu. Bu sebepten mimarlık tarihini de çevre koşullarından soyutlamak hiçbir çağda mümkün olmuyor. Bu kadar geniş kapsamlı bir konuda yapılacak araştırmaların, çağımızda profesyonel bir ekip tarafından gerçekleştirilmesi daha doğal; ne var ki, burada sunulan birkaç yıl önce öğrenciler için ders notları hazırlamak amacıyla derlenenlerden bir bölümdür.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat