#smrgSAHAF Eğitime Eylül Darbesi: Milli Güvenlik Konseyi'nde Tartışmalar (1980 - 1983) -

Stok Kodu:
1199029928
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
394 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2001
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199029928
416016
Eğitime Eylül Darbesi: Milli Güvenlik Konseyi'nde Tartışmalar (1980 - 1983) -
Eğitime Eylül Darbesi: Milli Güvenlik Konseyi'nde Tartışmalar (1980 - 1983) - #smrgSAHAF
0.00
Bu çalışma, Milli Güvenlik Konseyi'nin (Konseyi oluşturan beş generalin: Orgeneral Kenan Evren, Orgeneral Nurettin Ersin, Orgeneral Sedat Celasun, Orgeneral Tahsin Şahinkaya, Oramiral Nejat Tümer) yaklaşık üç yıl boyunca yapmış oldukları oturumların; daha doğrusu tartışmadan aldıkları kararların tutanaklardan incelenmesiyle oluştu.

Çalışma alan olarak eğitim ile sınırlı tutuldu. Konsey'in eğitime yönelik görüşlerini/görüşmelerini bir bütün olarak kamuoyuna sunmanın, gecikmiş olmakla birlikte önemli bir yararı olacağı düşünülmektedir. En azından Konsey'in anlayışına uygun olarak düzenlenen ve bugün de sürüp giden eğitim dizgesinin bir süre daha aynı şekilde sürüp gideceği düşünülürse, bu yarar biraz daha anlamlı hale gelmektedir.

Çalışmada yöntem olarak orijinale daha çok yer vermek; yorumlardan olabildiğince kaçınmak yeğlenmiştir. Okuyucuya kendi sonuçlarını çıkarma noktasında elden geldiğince alan açmak amaçlanmıştır.

Diyaloglardan bir kısmı süreç anlatımı biçiminde ele alınmış ve olduğu gibi verilmemiştir. Bunda ki amaç hem çalışmanın hacmini gereksiz yere büyütmemek, hem de amaca uygun olmayan pasajlarla okuyucuyu yormamaktır. (Önsözden)

Bu çalışma, Milli Güvenlik Konseyi'nin (Konseyi oluşturan beş generalin: Orgeneral Kenan Evren, Orgeneral Nurettin Ersin, Orgeneral Sedat Celasun, Orgeneral Tahsin Şahinkaya, Oramiral Nejat Tümer) yaklaşık üç yıl boyunca yapmış oldukları oturumların; daha doğrusu tartışmadan aldıkları kararların tutanaklardan incelenmesiyle oluştu.

Çalışma alan olarak eğitim ile sınırlı tutuldu. Konsey'in eğitime yönelik görüşlerini/görüşmelerini bir bütün olarak kamuoyuna sunmanın, gecikmiş olmakla birlikte önemli bir yararı olacağı düşünülmektedir. En azından Konsey'in anlayışına uygun olarak düzenlenen ve bugün de sürüp giden eğitim dizgesinin bir süre daha aynı şekilde sürüp gideceği düşünülürse, bu yarar biraz daha anlamlı hale gelmektedir.

Çalışmada yöntem olarak orijinale daha çok yer vermek; yorumlardan olabildiğince kaçınmak yeğlenmiştir. Okuyucuya kendi sonuçlarını çıkarma noktasında elden geldiğince alan açmak amaçlanmıştır.

Diyaloglardan bir kısmı süreç anlatımı biçiminde ele alınmış ve olduğu gibi verilmemiştir. Bunda ki amaç hem çalışmanın hacmini gereksiz yere büyütmemek, hem de amaca uygun olmayan pasajlarla okuyucuyu yormamaktır. (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat