#smrgKİTABEVİ Dinler Tarihi 1 -

Stok Kodu:
1199155105
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
320 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Ejder Okumuş
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199155105
541260
Dinler Tarihi 1 -
Dinler Tarihi 1 - #smrgKİTABEVİ
0.00
Önceki peygamberlerin evrensel bir risaleti yoktu. Mesih, Yahudi kavminin vaat edilenidir, diğer milletlerin vaat edileni değil. Musa, İsrailoğullarını Firavun ve Kıptilerin esaretinden kurtarmak, onları vaat edilen arza götürmek ve orada hür bir toplum kurmak için gönderilmiştir. Risaleti başladı, ondan başka bir şey yapmadan sonuçlandı. Musa, asla dünyanın bütün kullarını özgürleştirme risalet ve misyonuna sahip olmadı.

Belli bir zaman ve mekânda, Kıptî'ye karşı bir sibtî; savaş sahnesi de sınırlı. Tevrat'ın kendisi, Yahudi kavminin kitabının olduğuna ve onların ihtiyaçlarına göre vücuda geldiğine işaret ediyor. Diğer peygamberlerin de hiçbiri resmen bütün insanları kurtarmak için gönderilmemiştir. Doğaldır da.

Çünkü geçmişte, toplumsal ilişkilerin, evrensel kültürün, evrensel ilişki, kültür ve medeniyetin milletleri ve kavimleri büyük bir millet haline getirdiği şimdiki durumun aksine sınırlı ve kapalı toplum vardır. Tabiatıyla günümüz dünyasının bir köşesinde bir hareket meydana geldiği zaman dalgaları daha geniş ve kuşatıcı olarak ilerliyor, yayılıyor.

Bundan dolayı da fikir, kitap, eğitim ve öğretimin yayılma çağında evrensel bir misyon var olabiliyor. Bütün insanlar ve bütün ırklar için bir risalet, bir misyon, bir elçilik.

İçindekiler:
Ali Şeriati
Yayıncının Notu
BİRİNCİ DERS
İlim Değil, Burjuvaziydi
Bugünkü İnsanın Burjuvazi Cennetinde İsyanı
Araştırma, Tercüme ve Konferans için Teklif Edilen Konular
Konular
İKİNCİ DERS
Bedevi Toplumu Nasıl Tanıyalım?
İlkel Din
İlkel Dinler Nedir?
Fetişizm
Animizm
Totemizm
Şeylerin ve İşlerin Gaybî Gücü, Kutsallığı, Düalizmi veya İkiliği
İlkel İnsanların Zihninde Dinlerin Ortak Özellikleri
ÜÇÜNCÜ DERS
Dinin Tarifi
İlâhî İnsan Sürgünde
Din, İrfan ve Sanat
DÖRDÜNCÜ DERS
Beşerî Medeniyet Dönemi Dinlerinin Başlangıcı
Çin ve Hindistan Dinleri
Batılı Ruh ve Görüş
Doğulu Ruh ve Görüş
Batılı Ruh ve Kültürün Özellikleri
1- Gücün Asaleti
2- Tabiatın Asaleti
3- Hayatın Asaleti
4- Düzen
5- Faydalanma ya da Tüketim Asaleti
6- Her şeyin Akılcı Tahliline Yöneliş
7- Toplum Asaleti
8- Egosantrizm
9- Hümanizm
BEŞİNCİ DERS
Doğulu ve Batılı Görüşün Doğu ve Batı Dinlerinden
Bahsetmenin Bir Alt Yapısı Olarak Ortaya Konulması
Medeniyet Devresinin Başlangıcında Batı, Daha
Üstün Olan Dini ve Büyük Kültürü Doğu'dan Aldı
Bugün Doğu Aydınları Batı Medeniyetinin
Etkisi Altında Bulunuyor
Çin
İlkel Çin Dinleri
Üstün Çin Dinleri
Çinli Bakış
Çinli Ruhun Özellikleri
Tezat, Çinli ruhun özelliklerinden biridir.
Kavmiyetçilik ve Milliyete Şiddetli Yöneliş, Çin
Ruhunun Bir Diğer Özelliğidir
Tabiata Yöneliş, Çin Ruhunun Bir Diğer Özelliğidir
Şairlerinin Deyimiyle Çinli Ruh
Çinli Şairin Arifane Heybetli Ölümü
Çinli Ruh'un, Şiir, Dil ve Minyatüre Yansıması
Taoizm
Taoizm Ekolünün Temel Esasları üçtür
Vahdet-i Vücut
Yang ve Yin: Çin Düşüncesinde Olumlu ve Olumsuz Güç
Sabitlik ve Değişim Teorisi Doğu'ya mı Ait Batıya mı?
İslami Fikir Başka, İslami İlimler Başka Şeylerdir
İslam Kültürünü İslam'a Girmiş Olan Kültürlerden Ayrı Bilmek Gerek
İslam'da İnsan İki Zıddı Kendinde Toplayan Kimse Olarak Tanıtılmıştır
Dinlerde Tarih Felsefesi Tezat Esasına Dayanır
Tezat Fikri Sosyolojiye Marks ile Giriyor
Tezat Felsefesi Çin Diyalektiği Demektir
Tao Nedir?
Taoist Şairlerden Biri Anlatıyor
Merihli Yolcunun Yer Küresi İnsanları Hakkındaki Raporu
Kurtuluş Yolu Neresidir?
Zalim ve Mazlumu Doğuran Medeniyet
Medeniyetin Göstergeleri
İsyankâr İnsan
Taosal Öze Dönelim
Taocu Fikrin Bizim Tasavvufla Münasebeti
Taocu Fikrin Esasları ve Jean Jacques
Rousseau'nun Medeniyet Karşıtı Ekolü
Bireycilik Ekolü Çin Toplumuna Darbe Vurdu
Tasavvufçuluk Toplumu Bozuyor
Konfüçyüs
Toplum “Li” Esasına Göre İdare Edilirse Taocu
Tekâmüle Erer
18. Asır Fransa'sında Rousseau ile Voltaire'in
Savaşı, Aynen Lao-Tsu ile Konfüçyüs'ün savaşıdır.
Hippizmin Savaşı Bu Türdendir
Hippi ile Sohbet
Batılı Gencin Güç ve Paraya Tapanın Eline Düşmüş Olan Medeniyetten Kaçışı
Li Nedir?
Eğer Toplum Konfüçyüs'ün Beş Esasına Dayanırsa
Konfüçyüs'ün Özellikleri
Eğer Konfüçyüs ile Lao-Tsu'nun ekolleri
birleştirilseydi, mükemmel bir mektep olurdu.
Soru ve Cevap
ALTINCI DERS
Öğretimin İki Aşaması
Jugement de Fait ve Jugement de Valeurs
İslam'ın İran'a Girişini Araştıralım
İslam Hakkında Birinci Metotla Araştırma
“Jugement de Fait”, Nefsani Cihat ve İlmî Cesaret Merhalesidir
Carlyl'in İslam Peygamberi Hakkındaki Araştırması İlmî Cesaret Örneğidir.
Hint Dünyasına Giriş
Aryailerin Hint, İran ve Avrupa'ya Göçleri
Büyük Medeniyetler Göçten Doğmuştur
Batılı Sosyologların İfadesiyle Hint Tembelliği!
Ekonomik Meselelerle Mânevi Meselelerin Birbiriyle Bütünsel Bir İlişkisi Yoktur
Yerlilere Karşı Sertlik ve Acımasızlıkla Tezahür Eden Aryai Ruh
İran Ve Hindistan Aryailerinin Dinleri
Veda Dini, Hindistan En Kadim Medeni ve Köklü Dinidir
İnek ve Diğer Arya Totemleri
Schopenhauer'un da Zevk Aldığı Huzur Veren Din
Tevhit, İnsana Aydın Görüşlülük ve Bilinç Kazandırır
Her Kim Sokrat'ın Sofyasına Sahip Olursa, Sürçmez
Eski İran'da Beyaz Akıl
Vidya'nın Kutsal Aydınlık Kıvılcımı
Nûr Olan Kur'anî İlim ve Hikmet
Müminin Yitiği Olan Hikmet
Veda İlahisinde Her Yerde Böyle İşit Deniyor
McDoulin Teorisi, Öğretimde İlk Aşamanın, Kulak ve İşitme Yoluyla Öğretim Olduğunu Söylüyor
Cahiliye Döneminde İşitmeye Dayalı Öğretim
İslam'ın İlk Döneminde Öğretim Nasıldı?
Günümüz Öğrencilerinin Görsel Bilgileri
Günümüzün Yapay İşitsel Öğretimi
İslam Peygamberi Okumamış, Yazmamış ve
Çobanlık Yapmıştır.
Kur'an'ın İlk Mesajı Oku'dur, İşit Değil
Mürekkep, Kalem ve Yazma, Kur'an'da Zihinsel ve Kültürel Öğretim Sembolleri Mesabesindedir.
Hint Toplumunun Sınıfsal Oluşu
Hint Toplumunda Sınıflar:
Birincisi, Saldırgan Kabilelere Rehberlik Yapan
Savaşçı Simalar:
İkincisi, Halkın Ruhsal İhtiyacını Karşılayan Azizler Siması
Üçüncü ve dördüncüsü: Çiftçi ve Sanatkâr
Beşincisi, Arya Olmayan Pis Yerliler!
Brahmanlar (Ruhanîler)
Brahmanların En Büyük İşi, Kurban Kesmektir
Bu Gaye ile Ona İlave Yaptılar
Aşk Bağında Beklemek Niye?
Mezar Başında Kur'an Okuma da Ortaya Birtakım Hesaplar Çıkarıyor
Hac Menasikinde Deneyimsiz Bir İnsanın Yersiz Zora Sokması
Niyet ve Amelin Her ikisi de Doğru Olmalıdır
Brahmanlar, Şurnigâ ve Yukarı Âlemle İrtibat Sahibidirler
Onların Ruhanilikleri de İrsidir!
İslam'da İlim ve Takvaya Dayalı Mercilik İmtiyazı
Tevhit ve Şirk
Yaratılış İlâhisi
Şirkten Tevhide
Rig Veda (Veda İlâhisi)
Yaratılış İlâhisi
İlahiyi Okuduk, Peki Şimdi Ne Elde Ettik?
Âdem ile Havva
Yaratılış Felsefesi ve Fars Şiiri
YEDİNCİ DERS
Hint Dinlerini Bilme Gereğinin İlk Sebebi
Hint Dinlerini Tanıma Lüzumunun İkinci Sebebi
277 Hindistan'ı Bilmek ve Tanımak İçin En Önemli Sebep
Söz ve Fikirlerin Tahrifi
Söz ve Fikirlerin Tahrif ve Çarpıtılmasının Tabii Etkenleri
Fikirlerin Tahrif ve Çarpıtılmasında Yapay Etkenler
Ümitvarlığın Zirvesinde
İnsan
1- Bilinç
2- Özgürlük
3- Yaratıcılık
İnsanın Tarifi
İnsanın Tam Tarifi
İnsanın Yaratılışı
Emanet
Ve Allah, Âdem'e İsimleri Öğretti
Ve Allah, Meleklerden Âdem'e Secde Etmelerini İstedi
Yasak Meyve Nedir?
Bu meyve nedir?
İnsan Çıplaktır
Allah, İnsanın Yasak Meyveyi Yemesini İstiyor
muydu, İstemiyor muydu?
Batı Mitolojisinde ve Uzak Doğu Dinlerinde Yasak Meyve
Havva: Kadının Sembolü
Havva: Aşkın Sembolü
Allah Niçin İnsanı Bilgi ve Bilinç Meyvesini
Yemekten Men Ediyor?
O zaman Âdem ile Havva Cennetten Sürüldüler
Âdem'in Cenneti Vaat Edilen Cennetten Farklıdır
Zalim ve Cahil İnsan
Yaratılış Kıssası: En Yüce ve En İleri Diyalektik Antropoloji
İnsanın Tarihi
Habil ve Kabil
Şirk Meselesi
Şirkin Türleri
Tevhit
Tevhit Şiarı
Teslis
Bu Üç Boyuta Ait Peygamberler
Ümmi
Dünyevilik ile Uhrevilik Salınımında Toplum
Hatemiyet
Ek
Beşinci Derse Ait Soru ve Cevabı

Önceki peygamberlerin evrensel bir risaleti yoktu. Mesih, Yahudi kavminin vaat edilenidir, diğer milletlerin vaat edileni değil. Musa, İsrailoğullarını Firavun ve Kıptilerin esaretinden kurtarmak, onları vaat edilen arza götürmek ve orada hür bir toplum kurmak için gönderilmiştir. Risaleti başladı, ondan başka bir şey yapmadan sonuçlandı. Musa, asla dünyanın bütün kullarını özgürleştirme risalet ve misyonuna sahip olmadı.

Belli bir zaman ve mekânda, Kıptî'ye karşı bir sibtî; savaş sahnesi de sınırlı. Tevrat'ın kendisi, Yahudi kavminin kitabının olduğuna ve onların ihtiyaçlarına göre vücuda geldiğine işaret ediyor. Diğer peygamberlerin de hiçbiri resmen bütün insanları kurtarmak için gönderilmemiştir. Doğaldır da.

Çünkü geçmişte, toplumsal ilişkilerin, evrensel kültürün, evrensel ilişki, kültür ve medeniyetin milletleri ve kavimleri büyük bir millet haline getirdiği şimdiki durumun aksine sınırlı ve kapalı toplum vardır. Tabiatıyla günümüz dünyasının bir köşesinde bir hareket meydana geldiği zaman dalgaları daha geniş ve kuşatıcı olarak ilerliyor, yayılıyor.

Bundan dolayı da fikir, kitap, eğitim ve öğretimin yayılma çağında evrensel bir misyon var olabiliyor. Bütün insanlar ve bütün ırklar için bir risalet, bir misyon, bir elçilik.

İçindekiler:
Ali Şeriati
Yayıncının Notu
BİRİNCİ DERS
İlim Değil, Burjuvaziydi
Bugünkü İnsanın Burjuvazi Cennetinde İsyanı
Araştırma, Tercüme ve Konferans için Teklif Edilen Konular
Konular
İKİNCİ DERS
Bedevi Toplumu Nasıl Tanıyalım?
İlkel Din
İlkel Dinler Nedir?
Fetişizm
Animizm
Totemizm
Şeylerin ve İşlerin Gaybî Gücü, Kutsallığı, Düalizmi veya İkiliği
İlkel İnsanların Zihninde Dinlerin Ortak Özellikleri
ÜÇÜNCÜ DERS
Dinin Tarifi
İlâhî İnsan Sürgünde
Din, İrfan ve Sanat
DÖRDÜNCÜ DERS
Beşerî Medeniyet Dönemi Dinlerinin Başlangıcı
Çin ve Hindistan Dinleri
Batılı Ruh ve Görüş
Doğulu Ruh ve Görüş
Batılı Ruh ve Kültürün Özellikleri
1- Gücün Asaleti
2- Tabiatın Asaleti
3- Hayatın Asaleti
4- Düzen
5- Faydalanma ya da Tüketim Asaleti
6- Her şeyin Akılcı Tahliline Yöneliş
7- Toplum Asaleti
8- Egosantrizm
9- Hümanizm
BEŞİNCİ DERS
Doğulu ve Batılı Görüşün Doğu ve Batı Dinlerinden
Bahsetmenin Bir Alt Yapısı Olarak Ortaya Konulması
Medeniyet Devresinin Başlangıcında Batı, Daha
Üstün Olan Dini ve Büyük Kültürü Doğu'dan Aldı
Bugün Doğu Aydınları Batı Medeniyetinin
Etkisi Altında Bulunuyor
Çin
İlkel Çin Dinleri
Üstün Çin Dinleri
Çinli Bakış
Çinli Ruhun Özellikleri
Tezat, Çinli ruhun özelliklerinden biridir.
Kavmiyetçilik ve Milliyete Şiddetli Yöneliş, Çin
Ruhunun Bir Diğer Özelliğidir
Tabiata Yöneliş, Çin Ruhunun Bir Diğer Özelliğidir
Şairlerinin Deyimiyle Çinli Ruh
Çinli Şairin Arifane Heybetli Ölümü
Çinli Ruh'un, Şiir, Dil ve Minyatüre Yansıması
Taoizm
Taoizm Ekolünün Temel Esasları üçtür
Vahdet-i Vücut
Yang ve Yin: Çin Düşüncesinde Olumlu ve Olumsuz Güç
Sabitlik ve Değişim Teorisi Doğu'ya mı Ait Batıya mı?
İslami Fikir Başka, İslami İlimler Başka Şeylerdir
İslam Kültürünü İslam'a Girmiş Olan Kültürlerden Ayrı Bilmek Gerek
İslam'da İnsan İki Zıddı Kendinde Toplayan Kimse Olarak Tanıtılmıştır
Dinlerde Tarih Felsefesi Tezat Esasına Dayanır
Tezat Fikri Sosyolojiye Marks ile Giriyor
Tezat Felsefesi Çin Diyalektiği Demektir
Tao Nedir?
Taoist Şairlerden Biri Anlatıyor
Merihli Yolcunun Yer Küresi İnsanları Hakkındaki Raporu
Kurtuluş Yolu Neresidir?
Zalim ve Mazlumu Doğuran Medeniyet
Medeniyetin Göstergeleri
İsyankâr İnsan
Taosal Öze Dönelim
Taocu Fikrin Bizim Tasavvufla Münasebeti
Taocu Fikrin Esasları ve Jean Jacques
Rousseau'nun Medeniyet Karşıtı Ekolü
Bireycilik Ekolü Çin Toplumuna Darbe Vurdu
Tasavvufçuluk Toplumu Bozuyor
Konfüçyüs
Toplum “Li” Esasına Göre İdare Edilirse Taocu
Tekâmüle Erer
18. Asır Fransa'sında Rousseau ile Voltaire'in
Savaşı, Aynen Lao-Tsu ile Konfüçyüs'ün savaşıdır.
Hippizmin Savaşı Bu Türdendir
Hippi ile Sohbet
Batılı Gencin Güç ve Paraya Tapanın Eline Düşmüş Olan Medeniyetten Kaçışı
Li Nedir?
Eğer Toplum Konfüçyüs'ün Beş Esasına Dayanırsa
Konfüçyüs'ün Özellikleri
Eğer Konfüçyüs ile Lao-Tsu'nun ekolleri
birleştirilseydi, mükemmel bir mektep olurdu.
Soru ve Cevap
ALTINCI DERS
Öğretimin İki Aşaması
Jugement de Fait ve Jugement de Valeurs
İslam'ın İran'a Girişini Araştıralım
İslam Hakkında Birinci Metotla Araştırma
“Jugement de Fait”, Nefsani Cihat ve İlmî Cesaret Merhalesidir
Carlyl'in İslam Peygamberi Hakkındaki Araştırması İlmî Cesaret Örneğidir.
Hint Dünyasına Giriş
Aryailerin Hint, İran ve Avrupa'ya Göçleri
Büyük Medeniyetler Göçten Doğmuştur
Batılı Sosyologların İfadesiyle Hint Tembelliği!
Ekonomik Meselelerle Mânevi Meselelerin Birbiriyle Bütünsel Bir İlişkisi Yoktur
Yerlilere Karşı Sertlik ve Acımasızlıkla Tezahür Eden Aryai Ruh
İran Ve Hindistan Aryailerinin Dinleri
Veda Dini, Hindistan En Kadim Medeni ve Köklü Dinidir
İnek ve Diğer Arya Totemleri
Schopenhauer'un da Zevk Aldığı Huzur Veren Din
Tevhit, İnsana Aydın Görüşlülük ve Bilinç Kazandırır
Her Kim Sokrat'ın Sofyasına Sahip Olursa, Sürçmez
Eski İran'da Beyaz Akıl
Vidya'nın Kutsal Aydınlık Kıvılcımı
Nûr Olan Kur'anî İlim ve Hikmet
Müminin Yitiği Olan Hikmet
Veda İlahisinde Her Yerde Böyle İşit Deniyor
McDoulin Teorisi, Öğretimde İlk Aşamanın, Kulak ve İşitme Yoluyla Öğretim Olduğunu Söylüyor
Cahiliye Döneminde İşitmeye Dayalı Öğretim
İslam'ın İlk Döneminde Öğretim Nasıldı?
Günümüz Öğrencilerinin Görsel Bilgileri
Günümüzün Yapay İşitsel Öğretimi
İslam Peygamberi Okumamış, Yazmamış ve
Çobanlık Yapmıştır.
Kur'an'ın İlk Mesajı Oku'dur, İşit Değil
Mürekkep, Kalem ve Yazma, Kur'an'da Zihinsel ve Kültürel Öğretim Sembolleri Mesabesindedir.
Hint Toplumunun Sınıfsal Oluşu
Hint Toplumunda Sınıflar:
Birincisi, Saldırgan Kabilelere Rehberlik Yapan
Savaşçı Simalar:
İkincisi, Halkın Ruhsal İhtiyacını Karşılayan Azizler Siması
Üçüncü ve dördüncüsü: Çiftçi ve Sanatkâr
Beşincisi, Arya Olmayan Pis Yerliler!
Brahmanlar (Ruhanîler)
Brahmanların En Büyük İşi, Kurban Kesmektir
Bu Gaye ile Ona İlave Yaptılar
Aşk Bağında Beklemek Niye?
Mezar Başında Kur'an Okuma da Ortaya Birtakım Hesaplar Çıkarıyor
Hac Menasikinde Deneyimsiz Bir İnsanın Yersiz Zora Sokması
Niyet ve Amelin Her ikisi de Doğru Olmalıdır
Brahmanlar, Şurnigâ ve Yukarı Âlemle İrtibat Sahibidirler
Onların Ruhanilikleri de İrsidir!
İslam'da İlim ve Takvaya Dayalı Mercilik İmtiyazı
Tevhit ve Şirk
Yaratılış İlâhisi
Şirkten Tevhide
Rig Veda (Veda İlâhisi)
Yaratılış İlâhisi
İlahiyi Okuduk, Peki Şimdi Ne Elde Ettik?
Âdem ile Havva
Yaratılış Felsefesi ve Fars Şiiri
YEDİNCİ DERS
Hint Dinlerini Bilme Gereğinin İlk Sebebi
Hint Dinlerini Tanıma Lüzumunun İkinci Sebebi
277 Hindistan'ı Bilmek ve Tanımak İçin En Önemli Sebep
Söz ve Fikirlerin Tahrifi
Söz ve Fikirlerin Tahrif ve Çarpıtılmasının Tabii Etkenleri
Fikirlerin Tahrif ve Çarpıtılmasında Yapay Etkenler
Ümitvarlığın Zirvesinde
İnsan
1- Bilinç
2- Özgürlük
3- Yaratıcılık
İnsanın Tarifi
İnsanın Tam Tarifi
İnsanın Yaratılışı
Emanet
Ve Allah, Âdem'e İsimleri Öğretti
Ve Allah, Meleklerden Âdem'e Secde Etmelerini İstedi
Yasak Meyve Nedir?
Bu meyve nedir?
İnsan Çıplaktır
Allah, İnsanın Yasak Meyveyi Yemesini İstiyor
muydu, İstemiyor muydu?
Batı Mitolojisinde ve Uzak Doğu Dinlerinde Yasak Meyve
Havva: Kadının Sembolü
Havva: Aşkın Sembolü
Allah Niçin İnsanı Bilgi ve Bilinç Meyvesini
Yemekten Men Ediyor?
O zaman Âdem ile Havva Cennetten Sürüldüler
Âdem'in Cenneti Vaat Edilen Cennetten Farklıdır
Zalim ve Cahil İnsan
Yaratılış Kıssası: En Yüce ve En İleri Diyalektik Antropoloji
İnsanın Tarihi
Habil ve Kabil
Şirk Meselesi
Şirkin Türleri
Tevhit
Tevhit Şiarı
Teslis
Bu Üç Boyuta Ait Peygamberler
Ümmi
Dünyevilik ile Uhrevilik Salınımında Toplum
Hatemiyet
Ek
Beşinci Derse Ait Soru ve Cevabı

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat