Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
Dini - Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ Abdurrahman Güzel Dini - Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ Abdurrahman Güzel Dini - Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ Abdurrahman Güzel

#smrgKİTABEVİDini Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ

Liste Fiyatı : 90,00
İndirimli Fiyat : 67,50
Kazancınız : 22,50
%25
Temin süresi 6 gündür.
Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ
Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı El Kitabı CİLTLİ #smrgKİTABEVİ
Akçağ Yayınları
67.50
İnceleme, Araştırma, Kaynak Eser, Ahmet Yesevi, Yunus Emre, Mevlana, Hacı Bektaşı Veli, Ahmet Fakih, Sultan Veled, Şeyyad Hamza, Aşık Paşa, Kaygusuz Abdal, Said Emre, Gülşehri, Hacı Bayram Veli, Akşemseddin, Süleyman Çelebi

Tasavvuf Türk toplumunda geniş halk kitleleri arasında derin alâka ve heyecan uyandıran bir inanç, fikir, irfan cereyanı ve aşk hadisesidir.

Orta Asya'da Ahmet Yesevi ile başlayan tarikat ekolü ve hikmet geleneği; dini, ahlaki, sosyal, hukuki, edebi, birlik ve beraberliği ihtiva eden konular üzerinde yoğunlaşmıştır. Ahmet Yesevi'den sonra yazılan eserler adeta Ahmet Yesevi geleneğini sürdürmüşlerdir. Bunun ilk örneği Süleyman Hakim Ata'nın Bakırgan Kitabı'nda görülebilir. Anadolu'da tekkelerin ve çeşitli tarikat kollarının kurulup yayılmasıyla dini-tasavvufi Türk edebiyatı da gelişmesini aynı şekilde sürdürmüştür. Anadolu'da tarikat şairleri vasıtasıyla zengin ve kuvvetli bir dini-tasavvufi Türk edebiyatı oluşmuştur. Prof. Güzel'in bu çalışması derli toplu ve sahasında ilk eserdir.

Dini-Tasavvufi Türk edebiyatının en önemli konularından biri; tasavvuf ve tasavvufi eserlerdir. Türkler arasında, İslamiyetin kabulünü meteakip tasavvuf cereyanı gelişmeye başladıktan sonra, elbette bunun edebiyat sahasında tesirini göstermesi tabiiidir. Nitekim öyle de olmuştur. Bilindiği gibi tasavvuf, Türkler arasında geniş halk kitleleri arasında derin alaka ve heyecan uyandıran bir inanç,bir fikir ve irfan cereyanı ve aşık hadisesidir.

Orta Asya'da Ahmed Yesevi ile başlayan Tarikat ekolü ve Hikmet geleneği; dini, ahlaki, sosyal, hukuki, edebi,birlik ve beraberliği ihtiva eden konular üzerinde yoğunlaşmıştır. Ahmed Yesevi'den sonra, yazılan eserler adeta Ahmed Yesevi geleneği sürdürmüşlerdir. Bunun ilk örneği Süleyman Hakim Ata'nın Bakırgan Kitabı'nda görüyoruz.

Ahmed Yesevi'nin vefatındansonra Orta Asya'dan Anadolu'ya gelen derviş mutasavvıf Türkler, ilk iş olarak Anadolu'da bu fikri faaliyetlerini devam ettirmişlerdir. Tasavvufun Anadolu'da bu fikri faaliyetlerini devam ettirmişlerdir. Tasavvufun Anadolu'da kısa zamanda yayılması, Yesevi tarikatının Anadolu'da Halk Eğitim-Öğretim Merkezleri olan tekkelerin kurulmasına ve bu tekkelerin çeşitli kollarının da, fethedilen her vatan coğrafyasına ulaştırılmasında büyük rolü olmuştur.

Anadolu'da tekkelerin ve çeşitli tarikat kollarının kurulup gelişmesiyle dini tasavvufi Türk edebiyatı da aynı şekilde gelişmiştir.

Tekkelerde yetişen bu şairler; kalabalık halk topluluklarına sade ve güzel bir Türkçe ile şiir ve ilahiler söylemeye başladılar. Böylece Anadolu'da tarikat şairleri vasıtasıyla zengin ve kuvvetli bir dini-tasavvufi Türk edebiyatı doğmuş oldu.

Bu edebiyatın Orta Asya'da kurucusu, Ahmed Yesevi olduğu gibi; Anadolu sahasında da kurucusu Yunus Emre olmuştur. ancak bu sahada eserler veren; Mevlana Cellaleddin-i Rumi, Hacı Bektaş Veli, Ahmet Fakih, Sultan Veled, Şeyyad Hamza, Aşık Paşa, Kaygusuz Abdal, Said Emre, Gülşehri, Hacı Bayram Veli, Akşemseddin, Süleyman Çelebi...vb. gibi mutasavvıf veli şairler, aynı zamanda bu ekolun temelini ve devamını da oluşturuyorlardır.

  • Açıklama
    • İnceleme, Araştırma, Kaynak Eser, Ahmet Yesevi, Yunus Emre, Mevlana, Hacı Bektaşı Veli, Ahmet Fakih, Sultan Veled, Şeyyad Hamza, Aşık Paşa, Kaygusuz Abdal, Said Emre, Gülşehri, Hacı Bayram Veli, Akşemseddin, Süleyman Çelebi

      Tasavvuf Türk toplumunda geniş halk kitleleri arasında derin alâka ve heyecan uyandıran bir inanç, fikir, irfan cereyanı ve aşk hadisesidir.

      Orta Asya'da Ahmet Yesevi ile başlayan tarikat ekolü ve hikmet geleneği; dini, ahlaki, sosyal, hukuki, edebi, birlik ve beraberliği ihtiva eden konular üzerinde yoğunlaşmıştır. Ahmet Yesevi'den sonra yazılan eserler adeta Ahmet Yesevi geleneğini sürdürmüşlerdir. Bunun ilk örneği Süleyman Hakim Ata'nın Bakırgan Kitabı'nda görülebilir. Anadolu'da tekkelerin ve çeşitli tarikat kollarının kurulup yayılmasıyla dini-tasavvufi Türk edebiyatı da gelişmesini aynı şekilde sürdürmüştür. Anadolu'da tarikat şairleri vasıtasıyla zengin ve kuvvetli bir dini-tasavvufi Türk edebiyatı oluşmuştur. Prof. Güzel'in bu çalışması derli toplu ve sahasında ilk eserdir.

      Dini-Tasavvufi Türk edebiyatının en önemli konularından biri; tasavvuf ve tasavvufi eserlerdir. Türkler arasında, İslamiyetin kabulünü meteakip tasavvuf cereyanı gelişmeye başladıktan sonra, elbette bunun edebiyat sahasında tesirini göstermesi tabiiidir. Nitekim öyle de olmuştur. Bilindiği gibi tasavvuf, Türkler arasında geniş halk kitleleri arasında derin alaka ve heyecan uyandıran bir inanç,bir fikir ve irfan cereyanı ve aşık hadisesidir.

      Orta Asya'da Ahmed Yesevi ile başlayan Tarikat ekolü ve Hikmet geleneği; dini, ahlaki, sosyal, hukuki, edebi,birlik ve beraberliği ihtiva eden konular üzerinde yoğunlaşmıştır. Ahmed Yesevi'den sonra, yazılan eserler adeta Ahmed Yesevi geleneği sürdürmüşlerdir. Bunun ilk örneği Süleyman Hakim Ata'nın Bakırgan Kitabı'nda görüyoruz.

      Ahmed Yesevi'nin vefatındansonra Orta Asya'dan Anadolu'ya gelen derviş mutasavvıf Türkler, ilk iş olarak Anadolu'da bu fikri faaliyetlerini devam ettirmişlerdir. Tasavvufun Anadolu'da bu fikri faaliyetlerini devam ettirmişlerdir. Tasavvufun Anadolu'da kısa zamanda yayılması, Yesevi tarikatının Anadolu'da Halk Eğitim-Öğretim Merkezleri olan tekkelerin kurulmasına ve bu tekkelerin çeşitli kollarının da, fethedilen her vatan coğrafyasına ulaştırılmasında büyük rolü olmuştur.

      Anadolu'da tekkelerin ve çeşitli tarikat kollarının kurulup gelişmesiyle dini tasavvufi Türk edebiyatı da aynı şekilde gelişmiştir.

      Tekkelerde yetişen bu şairler; kalabalık halk topluluklarına sade ve güzel bir Türkçe ile şiir ve ilahiler söylemeye başladılar. Böylece Anadolu'da tarikat şairleri vasıtasıyla zengin ve kuvvetli bir dini-tasavvufi Türk edebiyatı doğmuş oldu.

      Bu edebiyatın Orta Asya'da kurucusu, Ahmed Yesevi olduğu gibi; Anadolu sahasında da kurucusu Yunus Emre olmuştur. ancak bu sahada eserler veren; Mevlana Cellaleddin-i Rumi, Hacı Bektaş Veli, Ahmet Fakih, Sultan Veled, Şeyyad Hamza, Aşık Paşa, Kaygusuz Abdal, Said Emre, Gülşehri, Hacı Bayram Veli, Akşemseddin, Süleyman Çelebi...vb. gibi mutasavvıf veli şairler, aynı zamanda bu ekolun temelini ve devamını da oluşturuyorlardır.

      Stok Kodu
      :
      9789753382823
      Boyut
      :
      17x24
      Sayfa Sayısı
      :
      964 s.
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      6
      Basım Tarihi
      :
      2014
      Kapak Türü
      :
      Ciltli
      Kağıt Türü
      :
      3. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat