#smrgKİTABEVİ Çıtır Çıtır Felsefe 25: İnanmak ve Bilmek -

Kondisyon:
Yeni
Dizi Adı:
Çıtır Çıtır Felsefe 25
ISBN-10:
9786054603718
Hazırlayan:
Resimleyen: Jacques Azam
Stok Kodu:
1199084436
Boyut:
13x18
Sayfa Sayısı:
40 s. renkli resimli
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
6
Basım Tarihi:
2016
Çeviren:
Azade Aslan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199084436
470293
Çıtır Çıtır Felsefe 25: İnanmak ve Bilmek -
Çıtır Çıtır Felsefe 25: İnanmak ve Bilmek - #smrgKİTABEVİ
0.00
Bildiğimiz şeylere mi inanıyoruz yoksa bilmediklerimize mi?

İnsanları, bilmek istemeye iten şey, şaşkınlıktır. Şaşırabildiğimiz için bilim var ve bilgi ilerliyor. Bilim insanları, hiçbir şeyin kendiliğinden olmadığını düşünen, her şeyin çözülmesi gereken bir problem olarak gören, şaşkınlık duyan insanlardır.

Felsefeyi çocukların gündelik yaşamına ustalıkla yerleştiren ve dünyada milyonlarca okura ulaşan “Çıtır Çıtır Felsefe” dizisinin yirmi beşinci kitabı, yaşamımızı biçimlendiren inanmak ve bilmek kavramlarını tartışıyor. İnsanlığın gelişiminde itici güç olan bilimsel bilgiye erişme sürecini ve kendine inanmanın değerini örneklerle tartışan kitap, bağnazlık ve mantığın birbirine değmeyen sınırlarını da ortaya koyuyor. Soru sormayı, düşünce üretmeyi ve kendimizinkinden farklı düşünceleri dinlemeyi özendiren dizinin kendi söylemiyle de uygun bir biçimde, “zihinsel kibarlık” gibi değerli bir kavramı çocuklara sunuyor. Çocuklarla yetişkinlerin birlikte okuyabileceği kitap, dizinin yirmi beşinci kitabı olarak koleksiyondaki özel yerini alıyor.

Brigitte Labbé'nin düşünmeye davet eden özgürlükçü yaklaşımı ve güçlü anlatımı kadar, Jacques Azam'ın karikatür tadındaki renkli resimleriyle de benzersiz “Çıtır Çıtır Felsefe” dizisi, çeşitli ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de birçok okulun en çok önerdiği kitaplar arasında yer alıyor. Yaşamı ve dünyanın işleyişini anlamaya çalışan çocuklara yardımcı olacak temel sorularla kurgulanan kitaplar, farklı bir kavramı, günlük yaşamda sıkça karşılaştığımız örnek olaylarla öyküleştirerek tartışıyor. Dizi, öğretmenler ve anne babalar tarafından da severek okunuyor.

Hiçbir şeyden kuşku duymadığımızda, her şeyi bildiğimizden emin olduğumuzda, sorun şudur: Başkalarına hiç alan bırakmayız. Onların fikirlerini artık dinlemeyiz, tıpkı birinin suratına kapıyı çarpmak gibi, zihnimizi tamamen kapatırız. Kibarlık, yalnızca “teşekkürler”, “lütfen” demekten ibaret değildir. Bir de, zihinsel kibarlık vardır: Başkalarını dinlemek ve kendi fikirlerimizi onlara sunmak…

YAZAR Brigitte Labbé uzun süre iletişim sektöründe görev aldıktan sonra Paris Sorbonne Üniversitesi'nde felsefe eğitimi gördü. Çalışmalarını, karışık felsefi kavramları çocuklara aktarabilmek üzerine yoğunlaştırdı. Çok dogmatik bulduğu felsefe alanına duyduğu tepkiyle kaleme aldığı Çıtır Çıtır Felsefe dizisinde, çocuklar için felsefenin sürekli kendini yenileyen bir sorgulama olduğunu göstermek istedi. Okullarda, kütüphanelerde ve kafelerde, çikolata, kurabiye ve şeker eşliğinde çocuklar için “Çıtır Çıtır Felsefe” günleri düzenleyip tartışmalar yapan Labbé, katıldığı ulusal ve uluslararası konferanslarda, yetişkinler için, çocuklara zor konuları anlatmak üzerine sunumlar gerçekleştiriyor. Yazar, müzisyen eşi Wassim Soubra ve iki kızıyla birlikte Paris'te yaşıyor.

Bildiğimiz şeylere mi inanıyoruz yoksa bilmediklerimize mi?

İnsanları, bilmek istemeye iten şey, şaşkınlıktır. Şaşırabildiğimiz için bilim var ve bilgi ilerliyor. Bilim insanları, hiçbir şeyin kendiliğinden olmadığını düşünen, her şeyin çözülmesi gereken bir problem olarak gören, şaşkınlık duyan insanlardır.

Felsefeyi çocukların gündelik yaşamına ustalıkla yerleştiren ve dünyada milyonlarca okura ulaşan “Çıtır Çıtır Felsefe” dizisinin yirmi beşinci kitabı, yaşamımızı biçimlendiren inanmak ve bilmek kavramlarını tartışıyor. İnsanlığın gelişiminde itici güç olan bilimsel bilgiye erişme sürecini ve kendine inanmanın değerini örneklerle tartışan kitap, bağnazlık ve mantığın birbirine değmeyen sınırlarını da ortaya koyuyor. Soru sormayı, düşünce üretmeyi ve kendimizinkinden farklı düşünceleri dinlemeyi özendiren dizinin kendi söylemiyle de uygun bir biçimde, “zihinsel kibarlık” gibi değerli bir kavramı çocuklara sunuyor. Çocuklarla yetişkinlerin birlikte okuyabileceği kitap, dizinin yirmi beşinci kitabı olarak koleksiyondaki özel yerini alıyor.

Brigitte Labbé'nin düşünmeye davet eden özgürlükçü yaklaşımı ve güçlü anlatımı kadar, Jacques Azam'ın karikatür tadındaki renkli resimleriyle de benzersiz “Çıtır Çıtır Felsefe” dizisi, çeşitli ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de birçok okulun en çok önerdiği kitaplar arasında yer alıyor. Yaşamı ve dünyanın işleyişini anlamaya çalışan çocuklara yardımcı olacak temel sorularla kurgulanan kitaplar, farklı bir kavramı, günlük yaşamda sıkça karşılaştığımız örnek olaylarla öyküleştirerek tartışıyor. Dizi, öğretmenler ve anne babalar tarafından da severek okunuyor.

Hiçbir şeyden kuşku duymadığımızda, her şeyi bildiğimizden emin olduğumuzda, sorun şudur: Başkalarına hiç alan bırakmayız. Onların fikirlerini artık dinlemeyiz, tıpkı birinin suratına kapıyı çarpmak gibi, zihnimizi tamamen kapatırız. Kibarlık, yalnızca “teşekkürler”, “lütfen” demekten ibaret değildir. Bir de, zihinsel kibarlık vardır: Başkalarını dinlemek ve kendi fikirlerimizi onlara sunmak…

YAZAR Brigitte Labbé uzun süre iletişim sektöründe görev aldıktan sonra Paris Sorbonne Üniversitesi'nde felsefe eğitimi gördü. Çalışmalarını, karışık felsefi kavramları çocuklara aktarabilmek üzerine yoğunlaştırdı. Çok dogmatik bulduğu felsefe alanına duyduğu tepkiyle kaleme aldığı Çıtır Çıtır Felsefe dizisinde, çocuklar için felsefenin sürekli kendini yenileyen bir sorgulama olduğunu göstermek istedi. Okullarda, kütüphanelerde ve kafelerde, çikolata, kurabiye ve şeker eşliğinde çocuklar için “Çıtır Çıtır Felsefe” günleri düzenleyip tartışmalar yapan Labbé, katıldığı ulusal ve uluslararası konferanslarda, yetişkinler için, çocuklara zor konuları anlatmak üzerine sunumlar gerçekleştiriyor. Yazar, müzisyen eşi Wassim Soubra ve iki kızıyla birlikte Paris'te yaşıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat