Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%15
Cinsiyet, Dükkân ve Semt - Moda'nın Esnaf Kadınları Gül Özsan

#smrgKİTABEVİCinsiyet, Dükkân ve Semt - Moda'nın Esnaf Kadınları

Liste Fiyatı : 80,00
İndirimli Fiyat : 68,00
Kazancınız : 12,00
%15
Temin süresi 4 gündür.
Cinsiyet, Dükkân ve Semt - Moda'nın Esnaf Kadınları
Cinsiyet, Dükkân ve Semt - Moda'nın Esnaf Kadınları #smrgKİTABEVİ
Libra Kitap
68.00
Kadınların dükkânlarının kamusal alanın dönüşümündeki rolü neredeyse hiç incelenmemiştir. Kadınların dükkânları, kamusal/özel ilişkisini en fazla görebileceğimiz yerlerin başında gelir.

Bu kitap, sosyal bilimleri uzun bir zamandır uğraştıran kamusal/özel ayrımına, kadınların dükkânlarını merkeze alarak bakıyor. Kamusal alan ile cinsiyetin karşılıklı inşasında dükkân işleten kadınların deneyimlerinin ne kadar etkili olduğunu tartışıyor.

Gündelik yaşamda esnaf deyince tarihi çarşılar, pazarlar, kentin kenar mahalleleri ile erkeklerin ekonomik faaliyetleri akla gelir. Moda'yı İstanbul'un başka semtlerinden ayıran özelliği ise ihmal edilemeyecek sayıda kadın esnafı barındırmasıdır.

Kitapta, Moda'da (Caferağa Mahallesi'nde) dükkân işleten 38 kadınla yapılan derinlemesine görüşmeler ve uzun zaman diliminde yürütülen etnografik gözlemlerden hareketle cinsiyet, dükkân işletmeciliği ve semt birlikte anlamlandırılmaya çalışılıyor.

İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR
GİRİŞ
Konu ve Amaçlar
Adlandırma ve Zihinsel Kategoriler
Cinsiyeti Adlandırmak
Dükkân İşleten Kadınların Sınıf Konumu
Moda'daki Kamusal Alanı Nasıl Anlamalı?
BİRİNCİ BÖLÜM
KENTİ, ESNAFI VE MEKÂNI CİNSİYETLENDİRMEK
Kadınların Ekonomik Faaliyetleri ve Kentsel Kamusal Alanın İnşası
Kamusal Alan-Özel Alan Ayrımı
Çalışma Hayatı ve Cinsiyet
Cinsiyet ve Kentsel Mekân
Küçük İşletmeler, Cinsiyet ve Sosyal Ağlar
Küçük İşletmelerde Aile, Akrabalık ve Cinsiyet
İstanbul, Tabakalaşma ve Emek İncelemelerinde Kadınların Ekonomik Faaliyetleri ve Kadın Esnaf
İstanbul Çalışmaları, Meslekler ve Kadınların Ekonomik Faaliyetleri
Kadın Emeği ve "Girişimci Kadınlar" Kurgusu
İşkolları, Meslekler ve Esnafın Sınıf Konumu
Esnaf-Zanaatkâr Araştırmalarında Hazır Düşünme Kalıplarının ve İkili Karşıtlıkların Ötesine Geçebilmek
Osmanlı Esnaf ve Zanaatkârı Çalışmalarında Yaygın Bakış Açıları
Osmanlı'da Kadın Esnaf ve Zanaatkârlara Farklı Bir Noktadan Bakabilmek
Günümüz Esnaf-Zanaatkârı ve Meslek Çalışmalarında Nostalji, Gelenek Kurgusu ve Gelenek/Modern Karşıtlığı
İKİNCİ BÖLÜM
KADINLARIN DÜKKÂNLARINI VE SEMTİ KATMANLI BİRER METİN OLARAK OKUMAK
Araştırma Hakkında
Esnafın ve Dükkân İşleten Kadınların Deneyimlerini Yorumlamak
Kadınların Demografik ve Sosyal Sınıf Özellikleri
İşlettikleri Dükkânların Özellikleri ve Dükkân Açma Nedenleri
Daha Önceki İş Deneyimleri/Eğitimlerinin İşleri Üzerindeki Etkisi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
MODA SEMTİ VE ESNAFI
Semte İlişkin Genel Veriler
Semtin Modernlik ve Seçkinlik İmgesi
"Modalı" Olmanın Önündeki Engel Nedir?
Semtte "Köklü Esnaf" Kim ve Olmak İçin Ne Yapmak Gerekir?
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
MODA'DA "KADIN ESNAF" OLMAK
Kadınların Bakış Açısından Moda'da "Kadın Esnaf" Olmak
Kadınların Semtteki Kişilerle Kurdukları Sosyal İlişkiler
Kadın Dükkânlarındaki Kamusal ve Özel Alan
BEŞİNCİ BÖLÜM
AİLEDE KAYNAK AKTARIMI VE CİNSİYET GERİLİMİ
Kadınların Dükkân Açma Süreci
Kadınların Sermayesi ve Erkeklerin Sermayesi
Annelere ve Sermayelere Bakışlar
Ailede Kaynak Aktarımı: Kızlar, Oğullar ve Damatlar
SONUÇ
Neden Moda Semti?
Kamusal/Özel Çerçevesinde Kadınların Dükkânları
Gelenek ve Modernlik Kurgularını Aşmak
EKLER
KAYNAKÇA
DİZİN

  • Açıklama
    • Kadınların dükkânlarının kamusal alanın dönüşümündeki rolü neredeyse hiç incelenmemiştir. Kadınların dükkânları, kamusal/özel ilişkisini en fazla görebileceğimiz yerlerin başında gelir.

      Bu kitap, sosyal bilimleri uzun bir zamandır uğraştıran kamusal/özel ayrımına, kadınların dükkânlarını merkeze alarak bakıyor. Kamusal alan ile cinsiyetin karşılıklı inşasında dükkân işleten kadınların deneyimlerinin ne kadar etkili olduğunu tartışıyor.

      Gündelik yaşamda esnaf deyince tarihi çarşılar, pazarlar, kentin kenar mahalleleri ile erkeklerin ekonomik faaliyetleri akla gelir. Moda'yı İstanbul'un başka semtlerinden ayıran özelliği ise ihmal edilemeyecek sayıda kadın esnafı barındırmasıdır.

      Kitapta, Moda'da (Caferağa Mahallesi'nde) dükkân işleten 38 kadınla yapılan derinlemesine görüşmeler ve uzun zaman diliminde yürütülen etnografik gözlemlerden hareketle cinsiyet, dükkân işletmeciliği ve semt birlikte anlamlandırılmaya çalışılıyor.

      İÇİNDEKİLER
      TEŞEKKÜR
      GİRİŞ
      Konu ve Amaçlar
      Adlandırma ve Zihinsel Kategoriler
      Cinsiyeti Adlandırmak
      Dükkân İşleten Kadınların Sınıf Konumu
      Moda'daki Kamusal Alanı Nasıl Anlamalı?
      BİRİNCİ BÖLÜM
      KENTİ, ESNAFI VE MEKÂNI CİNSİYETLENDİRMEK
      Kadınların Ekonomik Faaliyetleri ve Kentsel Kamusal Alanın İnşası
      Kamusal Alan-Özel Alan Ayrımı
      Çalışma Hayatı ve Cinsiyet
      Cinsiyet ve Kentsel Mekân
      Küçük İşletmeler, Cinsiyet ve Sosyal Ağlar
      Küçük İşletmelerde Aile, Akrabalık ve Cinsiyet
      İstanbul, Tabakalaşma ve Emek İncelemelerinde Kadınların Ekonomik Faaliyetleri ve Kadın Esnaf
      İstanbul Çalışmaları, Meslekler ve Kadınların Ekonomik Faaliyetleri
      Kadın Emeği ve "Girişimci Kadınlar" Kurgusu
      İşkolları, Meslekler ve Esnafın Sınıf Konumu
      Esnaf-Zanaatkâr Araştırmalarında Hazır Düşünme Kalıplarının ve İkili Karşıtlıkların Ötesine Geçebilmek
      Osmanlı Esnaf ve Zanaatkârı Çalışmalarında Yaygın Bakış Açıları
      Osmanlı'da Kadın Esnaf ve Zanaatkârlara Farklı Bir Noktadan Bakabilmek
      Günümüz Esnaf-Zanaatkârı ve Meslek Çalışmalarında Nostalji, Gelenek Kurgusu ve Gelenek/Modern Karşıtlığı
      İKİNCİ BÖLÜM
      KADINLARIN DÜKKÂNLARINI VE SEMTİ KATMANLI BİRER METİN OLARAK OKUMAK
      Araştırma Hakkında
      Esnafın ve Dükkân İşleten Kadınların Deneyimlerini Yorumlamak
      Kadınların Demografik ve Sosyal Sınıf Özellikleri
      İşlettikleri Dükkânların Özellikleri ve Dükkân Açma Nedenleri
      Daha Önceki İş Deneyimleri/Eğitimlerinin İşleri Üzerindeki Etkisi
      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
      MODA SEMTİ VE ESNAFI
      Semte İlişkin Genel Veriler
      Semtin Modernlik ve Seçkinlik İmgesi
      "Modalı" Olmanın Önündeki Engel Nedir?
      Semtte "Köklü Esnaf" Kim ve Olmak İçin Ne Yapmak Gerekir?
      DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
      MODA'DA "KADIN ESNAF" OLMAK
      Kadınların Bakış Açısından Moda'da "Kadın Esnaf" Olmak
      Kadınların Semtteki Kişilerle Kurdukları Sosyal İlişkiler
      Kadın Dükkânlarındaki Kamusal ve Özel Alan
      BEŞİNCİ BÖLÜM
      AİLEDE KAYNAK AKTARIMI VE CİNSİYET GERİLİMİ
      Kadınların Dükkân Açma Süreci
      Kadınların Sermayesi ve Erkeklerin Sermayesi
      Annelere ve Sermayelere Bakışlar
      Ailede Kaynak Aktarımı: Kızlar, Oğullar ve Damatlar
      SONUÇ
      Neden Moda Semti?
      Kamusal/Özel Çerçevesinde Kadınların Dükkânları
      Gelenek ve Modernlik Kurgularını Aşmak
      EKLER
      KAYNAKÇA
      DİZİN

      Stok Kodu
      :
      9786057884404
      Boyut
      :
      14x21
      Sayfa Sayısı
      :
      223 s.
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019
      Resimleyen
      :
      Cevdet Mehmet Kösemen
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      3. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat