#smrgSAHAF Cemil Şevket Bey: Aynalı Dolaba İki El Revolver -

Stok Kodu:
1199142841
Boyut:
11x18
Sayfa Sayısı:
265 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2000
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199142841
529012
Cemil Şevket Bey: Aynalı Dolaba İki El Revolver -
Cemil Şevket Bey: Aynalı Dolaba İki El Revolver - #smrgSAHAF
0.00
Bir şenlik içinde görünen Beyoğlu, şehrin asıl hikayesini boş yere saklamaya çabalıyordu. Çünkü, Köprü'yü geçer geçmez, camii avlularından tek katlı fakir evlere, bozgunlardan çıkagelmiş kılıç artıkları öbek öbek üşüşüyor, bitkin halleri, pejmürde kılıkları ve yalnızca açlığı söyleyen bakışlarıyla o kılıç artıkları, payitahtın hala varlıklıca kalmış insanından daima merhamet dileniyordu.

Aralarında ağır yaralılar, inleyenler, koltuk değneği ile yürümeye çalışanlar, sargılarında kan lekesi görünenler, elleri titreyenler vardı. Bir araba geçiyordu. Cemil Şevket geçen arabaya, arabadan sarkmış bir kola, tabuta uzanırmışcasına, son nefesini veriyormuşçasına yılgın, başı sargılı, yüzü kanlı, dudakları kupkuru ve çatlak çatlak bir yaralıya bakakalıyordu. İstanbul asıl bu demekti.

“Romanlarına baktığımızda, İleri'nin yarı-aydınlarının büyük ölçüde baskıcı olduğunu söyleyebiliriz diye düşünüyorum. Sağda ve solda. Çünkü baskı, Osmanlı'dan itibaren toplumda içselleşmiştir. Abdülhamid baskıcı ise İttihat-Terakki de baskıcıdır. CHP baskıcı ise DP de baskıcıdır. 27 Mayıs dahil tüm darbe yönetimleri baskıcı, dahası açıkça faşizandır. Zavallı Cemil Şevket Bey de, Neveser Reşat da, Süha Rikkat de, Tuna Suna da, Turan ve Cemil de ve diğerleri de yaşamlarının bir zamanını hep sıkıyönetim düzeninde geçirmek zorunda kalmışlardır. Toplumsal ve kişisel ilişkiler hep sıkıyönetim düzeninin empoze ettiği koşullar altında biçimlenmiştir.”
Ahmet Oktay

“Selim İleri'nin yeni romanı Cemil Şevket Bey, Aynalı Dolaba İki El Revolver, romancının mükemmel üslupçuluğunun yanı sıra yarattığı muharrir kahramanla da en sevdiğim kitaplar arasına katıldı.”
Doğan Hızlan

Bir şenlik içinde görünen Beyoğlu, şehrin asıl hikayesini boş yere saklamaya çabalıyordu. Çünkü, Köprü'yü geçer geçmez, camii avlularından tek katlı fakir evlere, bozgunlardan çıkagelmiş kılıç artıkları öbek öbek üşüşüyor, bitkin halleri, pejmürde kılıkları ve yalnızca açlığı söyleyen bakışlarıyla o kılıç artıkları, payitahtın hala varlıklıca kalmış insanından daima merhamet dileniyordu.

Aralarında ağır yaralılar, inleyenler, koltuk değneği ile yürümeye çalışanlar, sargılarında kan lekesi görünenler, elleri titreyenler vardı. Bir araba geçiyordu. Cemil Şevket geçen arabaya, arabadan sarkmış bir kola, tabuta uzanırmışcasına, son nefesini veriyormuşçasına yılgın, başı sargılı, yüzü kanlı, dudakları kupkuru ve çatlak çatlak bir yaralıya bakakalıyordu. İstanbul asıl bu demekti.

“Romanlarına baktığımızda, İleri'nin yarı-aydınlarının büyük ölçüde baskıcı olduğunu söyleyebiliriz diye düşünüyorum. Sağda ve solda. Çünkü baskı, Osmanlı'dan itibaren toplumda içselleşmiştir. Abdülhamid baskıcı ise İttihat-Terakki de baskıcıdır. CHP baskıcı ise DP de baskıcıdır. 27 Mayıs dahil tüm darbe yönetimleri baskıcı, dahası açıkça faşizandır. Zavallı Cemil Şevket Bey de, Neveser Reşat da, Süha Rikkat de, Tuna Suna da, Turan ve Cemil de ve diğerleri de yaşamlarının bir zamanını hep sıkıyönetim düzeninde geçirmek zorunda kalmışlardır. Toplumsal ve kişisel ilişkiler hep sıkıyönetim düzeninin empoze ettiği koşullar altında biçimlenmiştir.”
Ahmet Oktay

“Selim İleri'nin yeni romanı Cemil Şevket Bey, Aynalı Dolaba İki El Revolver, romancının mükemmel üslupçuluğunun yanı sıra yarattığı muharrir kahramanla da en sevdiğim kitaplar arasına katıldı.”
Doğan Hızlan

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat