#smrgKİTABEVİ Bilime Yeni Pozitivist Bakış: İstanbul Konferansları -

Hazırlayan:
Derleyen : İnan Kalaycıoğulları, Remzi Demir
Stok Kodu:
1199158235
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
112 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Halil Vehbi Eralp, Nusret Hızır
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199158235
544389
Bilime Yeni Pozitivist Bakış: İstanbul Konferansları -
Bilime Yeni Pozitivist Bakış: İstanbul Konferansları - #smrgKİTABEVİ
0.00
20. yüzyılın seçkin bilgini Einstein'ın da dostu olan Reichenbach, mekân, zaman, determinizm, doğrulanabilirlik ilkesi, tümevarım konularını işlemiş ve bu kavramları fiziğin yeni verilerine dayanarak eleştirmişti.

Bilimde, özellikle fiziksel olgular arasındaki ilişkilerin zorunlu değil de olası olduğunu savunmuştu. Aristoteles mantığından ayrı bir mantığın gerekli olduğunu öne sürmüş, Ernst Mach'ın deneyciliği ile Bertrand Russell'ın yeni mantığını birleştirmeye çalışmıştı. Ona göre, bilimsel olanın dışında kalan sözler edebiyattı. Felsefe, metafizik ve edebiyatın kalıntılarıyla bütün ilişkisini kesmeli ve bilimsel özelliğine kavuşmalıydı.

Bu düşüncelerini Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde geliştiren Reichenbach, İstanbul Üniversitesi'nde felsefe tarihi, bilim felsefesi ve sembolik mantık dersleri vermiştir.

"Reichenbach kendi anladığı felsefenin bütün ustalıklarını bize öğretememiş olsa bile, hiç değilse birkaçımıza felsefe denen şeyin bir Avrupa filozofunun, bilemediniz Grek filozoflarından zamanımıza dek bütün filozofların ne dediklerini bellemekle olan bir şey olmadığını kafamıza dank ettirmesi oldu. Bir bilim (hattâ bilim tarihi) temeli olmaksızın ‘felsefe', keyfinizin istediği gibi düşünüp laf etmek olur."
-Niyazi Berkes-
(Tanıtım Bülteninden)

20. yüzyılın seçkin bilgini Einstein'ın da dostu olan Reichenbach, mekân, zaman, determinizm, doğrulanabilirlik ilkesi, tümevarım konularını işlemiş ve bu kavramları fiziğin yeni verilerine dayanarak eleştirmişti.

Bilimde, özellikle fiziksel olgular arasındaki ilişkilerin zorunlu değil de olası olduğunu savunmuştu. Aristoteles mantığından ayrı bir mantığın gerekli olduğunu öne sürmüş, Ernst Mach'ın deneyciliği ile Bertrand Russell'ın yeni mantığını birleştirmeye çalışmıştı. Ona göre, bilimsel olanın dışında kalan sözler edebiyattı. Felsefe, metafizik ve edebiyatın kalıntılarıyla bütün ilişkisini kesmeli ve bilimsel özelliğine kavuşmalıydı.

Bu düşüncelerini Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde geliştiren Reichenbach, İstanbul Üniversitesi'nde felsefe tarihi, bilim felsefesi ve sembolik mantık dersleri vermiştir.

"Reichenbach kendi anladığı felsefenin bütün ustalıklarını bize öğretememiş olsa bile, hiç değilse birkaçımıza felsefe denen şeyin bir Avrupa filozofunun, bilemediniz Grek filozoflarından zamanımıza dek bütün filozofların ne dediklerini bellemekle olan bir şey olmadığını kafamıza dank ettirmesi oldu. Bir bilim (hattâ bilim tarihi) temeli olmaksızın ‘felsefe', keyfinizin istediği gibi düşünüp laf etmek olur."
-Niyazi Berkes-
(Tanıtım Bülteninden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat