#smrgSAHAF Belgesel Film Üstüne Yazılar -

Stok Kodu:
1199067353
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
265 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199067353
453278
Belgesel Film Üstüne Yazılar -
Belgesel Film Üstüne Yazılar - #smrgSAHAF
0.00
Olumlu ya da olumsuz anlamı ile gitgide küreselleşen dünyamızda, filmlerle içiçeliğimiz daha bir anlamlı ya da daha bir anlamsız yapı kazanadursun, filmlerin bize "gösterdikleri" ya da "öğrettikleri" ile gerçek yaşam deneyimi arasındaki uçurum da gitgide belirginleşmekte. Günümüz toplumu, her bir duyguyu, kavramı ve deneyimi "ikinci el" ya da "görsel araçlar" yardımı ile televizyondan edinmekte ve bu sanal deneyimleri sanki kendi bireysel deneyimleri ya da yaşamlarının bir parçası imiş gibi yaşamlarının temellerine oturtabilmekte. Bir yandan gerçek dünyanın türlü zorluklarından bir kaçış anlamına gelen görsel medya ile geçirilen zamanın artan etkisi, diğer yandan bilinçlenmiş ya da bilinçlenme yolunda yapılan seçimlerle bireysel gereksinimlere uyarlanmış seyirliklerin yoğunluğu ve hızı bireyi yaşamın gerçeklerinden hızla uzaklaştırmakta. Günümüz bireyleri neredeyse kendi seçimlerinin, kendi "gözlerinin" esiri olmuş durumdalar. Gördükleri, algıladıkları ve bunlara dayanarak kurdukları bir dünya ise, olabildiğince karışık ve umutsuzluklarla dolu. Oysa dünyada basit, sıradan gibi görünen, ancak, yaşamın temeline oturtulabilecek denli önemli o kadar çok olgu ve olay var ki! Bunların kimi yanımızda, yanıbaşımızda olup bitse bile, bir ekran ve kablo aracılığı ile televizyonlarımıza kadar ulaştırılmadığı sürece bireyin gündemine girmesine ve onu etkilemesine olanak yok.

Bu karmaşıklık içinde, bireyin kendini ve toplumu daha iyi anlamasına, yaşamı ve yaşam biçimini daha bilinçli yorumlamasına ışık tutacak bir bakış açısı olarak "Belgesel Film" karşımıza çıkmaktadır. Belgesel film, bir kaçış değil, tam tersine bir "buluş", "yeniden keşfediş" ya da bir "buluşma" dır. Kimi zaman bir "özlem, hasret" geçmişin bugünkü dilidir, kimi zaman da geleceğin biçimlendirilmesi. İster yanlı olsun, ister yansız, ister yerel olsun ister küresel, belgesel film, bireyi derinden etkileyen ve etkileri diğer seyirliklerin aksine daha bir kalıcı olabilecek bir araçtır. (Arka kapaktan)

Olumlu ya da olumsuz anlamı ile gitgide küreselleşen dünyamızda, filmlerle içiçeliğimiz daha bir anlamlı ya da daha bir anlamsız yapı kazanadursun, filmlerin bize "gösterdikleri" ya da "öğrettikleri" ile gerçek yaşam deneyimi arasındaki uçurum da gitgide belirginleşmekte. Günümüz toplumu, her bir duyguyu, kavramı ve deneyimi "ikinci el" ya da "görsel araçlar" yardımı ile televizyondan edinmekte ve bu sanal deneyimleri sanki kendi bireysel deneyimleri ya da yaşamlarının bir parçası imiş gibi yaşamlarının temellerine oturtabilmekte. Bir yandan gerçek dünyanın türlü zorluklarından bir kaçış anlamına gelen görsel medya ile geçirilen zamanın artan etkisi, diğer yandan bilinçlenmiş ya da bilinçlenme yolunda yapılan seçimlerle bireysel gereksinimlere uyarlanmış seyirliklerin yoğunluğu ve hızı bireyi yaşamın gerçeklerinden hızla uzaklaştırmakta. Günümüz bireyleri neredeyse kendi seçimlerinin, kendi "gözlerinin" esiri olmuş durumdalar. Gördükleri, algıladıkları ve bunlara dayanarak kurdukları bir dünya ise, olabildiğince karışık ve umutsuzluklarla dolu. Oysa dünyada basit, sıradan gibi görünen, ancak, yaşamın temeline oturtulabilecek denli önemli o kadar çok olgu ve olay var ki! Bunların kimi yanımızda, yanıbaşımızda olup bitse bile, bir ekran ve kablo aracılığı ile televizyonlarımıza kadar ulaştırılmadığı sürece bireyin gündemine girmesine ve onu etkilemesine olanak yok.

Bu karmaşıklık içinde, bireyin kendini ve toplumu daha iyi anlamasına, yaşamı ve yaşam biçimini daha bilinçli yorumlamasına ışık tutacak bir bakış açısı olarak "Belgesel Film" karşımıza çıkmaktadır. Belgesel film, bir kaçış değil, tam tersine bir "buluş", "yeniden keşfediş" ya da bir "buluşma" dır. Kimi zaman bir "özlem, hasret" geçmişin bugünkü dilidir, kimi zaman da geleceğin biçimlendirilmesi. İster yanlı olsun, ister yansız, ister yerel olsun ister küresel, belgesel film, bireyi derinden etkileyen ve etkileri diğer seyirliklerin aksine daha bir kalıcı olabilecek bir araçtır. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat