#smrgSAHAF Bekârlar Balosu -

Stok Kodu:
1199128064
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
208 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010
Çeviren:
Çağrı Eroğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199128064
513763
Bekârlar Balosu -
Bekârlar Balosu - #smrgSAHAF
0.00
Bir adım: Bir genç kız bekarlar köşesine doğru ilerler ve aralarından birini dansa davet eder. Delikanlı direnir, çekingen ama hoşnuttur. Biraz da yaşlıların tarım bayramında dans ederken yaptıkları gibi, beceriksizliğini ve kabalığını mahsus vurgulayarak şöyle bir tur atar ve arkadaşlarına göz kırpar. Dans bittiğinde oturacak ve bir daha dans etmeyecektir. Bourdieu bu üç makalesinde kırsal toplumda evlilik konusunu temel alarak bir bakıma Hüzünlü Dönenceler'i tersten yazıyor: "İnsani şeyler söz konusu olduğunda, nesneyi tanımada kaydedilen ilerlemeler aynı zamanda tanımaya çalışan özneyi tanımamızı sağlayan ilerlemelerdir." Kültür tarihine yapılan bu katkı, Michel de Certeau'nun yine "Cultura" dizisinden yayımlanan Gündelik Hayatın Keşfi adlı çalışmasıyla birlikte okunduğunda, sosyal bilimler kuramı ve uygulamalarında 60'lardan günümüze kadar kaydedilen aşamaları ilginç çakışmalarla gözler önüne seriyor. XX. yüzyıl entelektüel sahnesinde iz bırakmış Fransız sosyolog. Ecole Normale Supérieure'de felsefe eğitimi aldıktan sonra bir süre öğretmenlik yaptı. Cezayir'de yürüttüğü etnolojik çalışmaların ardından ağırlıklı olarak sosyolojiye yöneldi. Paris ve Lille'de öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra Ecole Pratique des Hautes Etudes'de idarecilik yaptı ve College de France'ta sosyoloji kürsüsünü yönetti. Weber, Durkheim, Mauss gibi düşünürlerin kimi fikirlerinden etkilenmekle beraber karşıt çiftler temelinde (öznellik/nesnellik, mikro/makro) kendisine has bir üslup geliştirdi. Başlıca eserleri arasında La distinction: critique social du judgement (1979), Questions de sociologie (1981), Choses dites (1987), Résponses pour une anthropologie réflexive (1992), Raisons pratiques : sur la théoie de l'action (1994) ve La domination masculine (1998) sayılabilir.
Bir adım: Bir genç kız bekarlar köşesine doğru ilerler ve aralarından birini dansa davet eder. Delikanlı direnir, çekingen ama hoşnuttur. Biraz da yaşlıların tarım bayramında dans ederken yaptıkları gibi, beceriksizliğini ve kabalığını mahsus vurgulayarak şöyle bir tur atar ve arkadaşlarına göz kırpar. Dans bittiğinde oturacak ve bir daha dans etmeyecektir. Bourdieu bu üç makalesinde kırsal toplumda evlilik konusunu temel alarak bir bakıma Hüzünlü Dönenceler'i tersten yazıyor: "İnsani şeyler söz konusu olduğunda, nesneyi tanımada kaydedilen ilerlemeler aynı zamanda tanımaya çalışan özneyi tanımamızı sağlayan ilerlemelerdir." Kültür tarihine yapılan bu katkı, Michel de Certeau'nun yine "Cultura" dizisinden yayımlanan Gündelik Hayatın Keşfi adlı çalışmasıyla birlikte okunduğunda, sosyal bilimler kuramı ve uygulamalarında 60'lardan günümüze kadar kaydedilen aşamaları ilginç çakışmalarla gözler önüne seriyor. XX. yüzyıl entelektüel sahnesinde iz bırakmış Fransız sosyolog. Ecole Normale Supérieure'de felsefe eğitimi aldıktan sonra bir süre öğretmenlik yaptı. Cezayir'de yürüttüğü etnolojik çalışmaların ardından ağırlıklı olarak sosyolojiye yöneldi. Paris ve Lille'de öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra Ecole Pratique des Hautes Etudes'de idarecilik yaptı ve College de France'ta sosyoloji kürsüsünü yönetti. Weber, Durkheim, Mauss gibi düşünürlerin kimi fikirlerinden etkilenmekle beraber karşıt çiftler temelinde (öznellik/nesnellik, mikro/makro) kendisine has bir üslup geliştirdi. Başlıca eserleri arasında La distinction: critique social du judgement (1979), Questions de sociologie (1981), Choses dites (1987), Résponses pour une anthropologie réflexive (1992), Raisons pratiques : sur la théoie de l'action (1994) ve La domination masculine (1998) sayılabilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat