#smrgSAHAF Batıni Edebiyatın Dört Aykırı Şairi: Ömer Hayyam, Edip Harabi, Rıza Tevfik, Neyzen Tevfik Kolaylı -

Stok Kodu:
1199168925
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
167 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199168925
555054
Batıni Edebiyatın Dört Aykırı Şairi:  Ömer Hayyam, Edip Harabi, Rıza Tevfik, Neyzen Tevfik Kolaylı -
Batıni Edebiyatın Dört Aykırı Şairi: Ömer Hayyam, Edip Harabi, Rıza Tevfik, Neyzen Tevfik Kolaylı - #smrgSAHAF
0.00
Anadolu Batıniliğinin, Düşün ve Edebiyat Tarihlerinin önemli kilometre taşlarından sayılan Ömer Hayyam, Edip Harabi, Rıza Tevfik ve Neyzen Tevfik gibi şairler bu eserimizin ana temasını oluşturacaklardır. Genç jenerasyonun bu isimler hakkında fazlaca bilgilendiklerini sanmıyoruz. O nedenle konuyu ve anılan şairleri önemsiyoruz. Son dönemlerde tüketilen eserlere baktıkça bu yönde bilinçsizce bir yayım ve tüketim piyasasının varlığı söz konusu.

Okuyucunun masasına sürülen içeriksiz, güya tasavvuf ve aşk temalı çeşitlemeler, öteden beri ülke insanının yıllar öncesi kitap okuma, yorum yapma, bilgi edinme, sosyal yönden gelişme gibi alışkanlıklarına da ket vurmakla birlikte, insan aklıyla alay etme noktasına varmıştır. Pompalanan içeriksiz ve tasavvuf dışı kitapların bolca piyasaya sunulması okuyucunun, asıllarla sahtelerini, usta malı ile acemi çömez mallarının bir arada sürülmesi kafa karışıklığını arttırmıştır.

Kısacası sap ile samanın karıştığı bir ortam yaratılmıştır. Okur bir tüketicidir. Onu korumak ve yeni önermeler de bulunma hakkını hangi kurum üstlenmelidir. Bu konuda bir denetim mekanizması var mıdır? Onu bilemiyoruz. Dememiz o ki, genelde ülke edebiyatı ve yazını üzerinde, özelde de Alevi - Bektaşi kültürü üzerinde yapılan çalışmalar ve üretimler salt piyasaya ve günü kurtarmaya yönelik olmaktan çıkmalıdır.

Anadolu Batıniliğinin, Düşün ve Edebiyat Tarihlerinin önemli kilometre taşlarından sayılan Ömer Hayyam, Edip Harabi, Rıza Tevfik ve Neyzen Tevfik gibi şairler bu eserimizin ana temasını oluşturacaklardır. Genç jenerasyonun bu isimler hakkında fazlaca bilgilendiklerini sanmıyoruz. O nedenle konuyu ve anılan şairleri önemsiyoruz. Son dönemlerde tüketilen eserlere baktıkça bu yönde bilinçsizce bir yayım ve tüketim piyasasının varlığı söz konusu.

Okuyucunun masasına sürülen içeriksiz, güya tasavvuf ve aşk temalı çeşitlemeler, öteden beri ülke insanının yıllar öncesi kitap okuma, yorum yapma, bilgi edinme, sosyal yönden gelişme gibi alışkanlıklarına da ket vurmakla birlikte, insan aklıyla alay etme noktasına varmıştır. Pompalanan içeriksiz ve tasavvuf dışı kitapların bolca piyasaya sunulması okuyucunun, asıllarla sahtelerini, usta malı ile acemi çömez mallarının bir arada sürülmesi kafa karışıklığını arttırmıştır.

Kısacası sap ile samanın karıştığı bir ortam yaratılmıştır. Okur bir tüketicidir. Onu korumak ve yeni önermeler de bulunma hakkını hangi kurum üstlenmelidir. Bu konuda bir denetim mekanizması var mıdır? Onu bilemiyoruz. Dememiz o ki, genelde ülke edebiyatı ve yazını üzerinde, özelde de Alevi - Bektaşi kültürü üzerinde yapılan çalışmalar ve üretimler salt piyasaya ve günü kurtarmaya yönelik olmaktan çıkmalıdır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat