#smrgKİTABEVİ Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası - 2007

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Türk Tarih Kurumu Basımevi
Dizi Adı:
XVI / 77 - Atatürk ve Yeni Türkiye
ISBN-10:
9751607655
Hazırlayan:
Raportör : Yahya Akyüz
Stok Kodu:
1199008007
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
274 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199008007
394171
Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası -        2007
Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası - 2007 #smrgKİTABEVİ
0.00
(...) Araştırmamız, kronolojik bakımdan Atatürk Devri (1920-1938) ile sınırlandırılmıştır. Bununla beraber, her alanda olduğu gibi Öğretmen yetiştirme politikaları ve öğretmen yetiştiren kurumlar sahasında da, Osmanlı İmparatorluğu'ndan devralınan zengin tecrübe ve mirası ortaya koymadan, bu devirde izlenen politikaları anlamak mümkün değildir. İşte bu sebeple, Girişte Tanzimat Devri'nden itibaren gelişen sivil modern eğitim sistemine paralel olarak girişilen öğretmen yetiştirme faaliyetlerine, bir başka ifadeyle hoca ve müderrislerin yerine muallimleri koyma çabalarına geniş bir yer verilmiştir. Atatürk Devri'nde izlenen öğretmen yetiştirme politikaları ise, ilk, genel orta ve orta meslekî ve teknik öğretim esas alınarak, üç bölümde incelenmiştir. Bu bölümler ise, TBMM Hükümeti Dönemi ve Cumhuriyet Dönemi olmak üzere iki kısma ayrılmıştır. Her kısımda, önce öğretmen yetiştirme politikaları ve öğretmen yetiştiren kurumlar üzerinde önemli bir etkisi olduğu varsayılan, bu yıllarda konuyla ilgili olarak ileri sürülen görüşlere yer verilmiştir. İkinci olarak ise, her öğretim kademesinde izlenen öğretmen yetiştirme politikaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu yapılırken, hükümet programlarında sözü edilen veya Maarif Vekâleti ile diğer yetkili makamlar tarafından açıklanan kararların ne ölçüde uygulanabildiği araştırılmıştır. Son olarak da, bu uygulamalar doğrultusunda gelişen öğretmen yetiştiren örgün ve yaygın eğitim kurumları analitik bir yöntemle incelenmiştir. (Önsözden)
(...) Araştırmamız, kronolojik bakımdan Atatürk Devri (1920-1938) ile sınırlandırılmıştır. Bununla beraber, her alanda olduğu gibi Öğretmen yetiştirme politikaları ve öğretmen yetiştiren kurumlar sahasında da, Osmanlı İmparatorluğu'ndan devralınan zengin tecrübe ve mirası ortaya koymadan, bu devirde izlenen politikaları anlamak mümkün değildir. İşte bu sebeple, Girişte Tanzimat Devri'nden itibaren gelişen sivil modern eğitim sistemine paralel olarak girişilen öğretmen yetiştirme faaliyetlerine, bir başka ifadeyle hoca ve müderrislerin yerine muallimleri koyma çabalarına geniş bir yer verilmiştir. Atatürk Devri'nde izlenen öğretmen yetiştirme politikaları ise, ilk, genel orta ve orta meslekî ve teknik öğretim esas alınarak, üç bölümde incelenmiştir. Bu bölümler ise, TBMM Hükümeti Dönemi ve Cumhuriyet Dönemi olmak üzere iki kısma ayrılmıştır. Her kısımda, önce öğretmen yetiştirme politikaları ve öğretmen yetiştiren kurumlar üzerinde önemli bir etkisi olduğu varsayılan, bu yıllarda konuyla ilgili olarak ileri sürülen görüşlere yer verilmiştir. İkinci olarak ise, her öğretim kademesinde izlenen öğretmen yetiştirme politikaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu yapılırken, hükümet programlarında sözü edilen veya Maarif Vekâleti ile diğer yetkili makamlar tarafından açıklanan kararların ne ölçüde uygulanabildiği araştırılmıştır. Son olarak da, bu uygulamalar doğrultusunda gelişen öğretmen yetiştiren örgün ve yaygın eğitim kurumları analitik bir yöntemle incelenmiştir. (Önsözden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat