#smrgSAHAF Ara Dönem Din Politikaları -

Stok Kodu:
1199067501
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
389 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Çeviren:
İlker Özünlü
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199067501
453426
Ara Dönem Din Politikaları -
Ara Dönem Din Politikaları - #smrgSAHAF
0.00
Modern Cumhuriyet'in seksenini aşmış ve devirmiş olgun döneminde bile, halk katında gelişen dinsellikle seçkinler arasında rağbet bulan dinselliğin, zaman zaman gerçekleştirilen mübadele ve müdahalelerle şekillendirildiğine ilişkin kanaat neredeyse tamdır. Bu nedenle genel olarak tek partili ve çok partili hayat dönemlerini esas kabul etmek üzere, başta İstiklal Mahkemeleri, Takrir-i Sükûn dönemi ve farklı gerekçelendirmelerle tanımlanan bir dizi müdahalenin (27 mayıs 1960, 12 mart 1971 ve 12 eylül 1980), son olarak da 28 şubat 1997'de gerçekleştirilen uzun soluklu olacağı daha baştan anlaşılan bir inisiyatif kullanımının Türkiye'de dini hayatı ne yönde etkilediği ve ortaya çıkan sonuçlar[n tipik bir dindarın maneviyatını nasıl biçimlendirdiğini ele almak ve incelemek gerekir. Bu çalışma söz konusu etkiyi müdahalecilerin öngörü ve uygulamalarından hareketle ele almaya çalışan bir ilk olma iddiası taşımaktadır. Bu çalışmada modern Türkiye'de din politikaları ara dönemler üzerinden tartışılmaktadır. Modernleşmenin özünde gündelik hayatı tanzim etmenin yanı sıra araçsal öğe olarak dinin ve maneviyatın dünyevileştirilmesine ilişkin her düzeydeki girişimler tek taraflı ve tek boyutlu olarak yüzleştirilmesi söz konusudur. Daha başından itibaren Türk modernleşmesinde de bir din olarak İslâm'ın, gündelik hayatın yeniden tanzimiyle birlikte nasıl bir statüye kavuşturulacağı sürekli tartışılmıştır.Ara dönem din politikaları'nda, araştırmanın merkezinde devletin yönelimleri yer almaktadır. (Arka kapaktan) 1199067501, Necdet Subaşı, Ara Dönem Din Politikaları - , Küre Yayınları, , , #smrgKADIN, Din, İstiklal Mahkemeleri, Takrir-i Sükûn Dönemi,27 Mayıs 1960, 12 Mart 1971 ve 12 Eylül 1980 , Araştırma , İslam, , , , , , , 0 1 16x24 189 s. İstanbul 2005 1 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 67502 1199067502 #smrgSAHAF Ateş ve Söz: 20. ve 10. Yılında EZLN - 0 0,00 0 TL 1 n Politika / Siyaset Gloria Munoz Ramirez Ayrıntı Yayınları http://cloud.dokuzsoft.com/1199067502.jpg Bu kitap silahlı bir başkaldırı hareketinin nasıl sivilleşip söz alarak" alternatif bir direniş deneyimine dönüştüğünün hikayesidir. Güneydoğu Meksika dağlarında yeşeren ve Zapatizm olarak kendini tanıtan bu son derece özgün deneyim, sivil toplumla geliştirdiği farklı siyasal ilişkilerden ötürü çok kısa bir zamanda uluslararası boyutta bir "öteki siyaseti" seçeneği haline gelebilmiş ve alternatif küreselleşme hareketinin temel taşlarından birini oluşturabilmiştir. Varoluşunu iktidarın fethi üzerine kurgulayan klasik sol düşünceden tarihsel bir kopuş olan Zapatist "öteki siyaset", ele geçirmek değil, inşa etmek; iktidar olmak değil, iktidar dışı alanlar, yani otonomiler üretmek; çoğunluk için ve çoğunluk adına hareket etmek değil, farklı tekilliklerin çoklu birlikteliğine köprü görevi gibi hedefler koyar önüne. Ancak kendisine örnek alınacak bir model ya da ulaşılacak bir hedef olarak görmez; önceden çizilen hedeflerin ve tanımlanmış kimliklerin dışında kalan süreğen bir isyankarlık halidir. Zapatizm. John Holloway'e göre itaati ve iktidarı dışlayan, devralınan tarihsel mirasla insan onurunun yeniden inşasını öngören bir süreçtir. Zapatizmde onur, tüm unutulmuşlar ve dışlanmışların başkaldırıyla birlikte yoğrulacağı etik hamurdur; yöneten/yönetilen ayrımının kaynağı olarak gördükleri iktidara karşı gelmenin birincil itici gücünü oluşturur. Bir süre Chiapas'ın Lacandon Ormanları'nda Zapatist gerillalarla birlikte yaşayan Meksikalı gazeteci G.M. Ramirez'in aynı zamanda Meksika toplumsal muhalefet güncesi olarak da okunabilecek kitabı, Zapatist sözcü Marcos'un betimlemesiyle, bir "duvar halısı-ayna"ya benziyor. Ateş ve Söz için şöyle diyor Marcos: "Öyle evin bir duvarına, yatak odasına falan asılamaz. Ama ona başınızı uzatır, bizi ve kendinizi arayabilirsiniz. Orada hem bizi hem de kendinizi bulacağınızdan eminim ben." (Arka Kapak)
Modern Cumhuriyet'in seksenini aşmış ve devirmiş olgun döneminde bile, halk katında gelişen dinsellikle seçkinler arasında rağbet bulan dinselliğin, zaman zaman gerçekleştirilen mübadele ve müdahalelerle şekillendirildiğine ilişkin kanaat neredeyse tamdır. Bu nedenle genel olarak tek partili ve çok partili hayat dönemlerini esas kabul etmek üzere, başta İstiklal Mahkemeleri, Takrir-i Sükûn dönemi ve farklı gerekçelendirmelerle tanımlanan bir dizi müdahalenin (27 mayıs 1960, 12 mart 1971 ve 12 eylül 1980), son olarak da 28 şubat 1997'de gerçekleştirilen uzun soluklu olacağı daha baştan anlaşılan bir inisiyatif kullanımının Türkiye'de dini hayatı ne yönde etkilediği ve ortaya çıkan sonuçlar[n tipik bir dindarın maneviyatını nasıl biçimlendirdiğini ele almak ve incelemek gerekir. Bu çalışma söz konusu etkiyi müdahalecilerin öngörü ve uygulamalarından hareketle ele almaya çalışan bir ilk olma iddiası taşımaktadır. Bu çalışmada modern Türkiye'de din politikaları ara dönemler üzerinden tartışılmaktadır. Modernleşmenin özünde gündelik hayatı tanzim etmenin yanı sıra araçsal öğe olarak dinin ve maneviyatın dünyevileştirilmesine ilişkin her düzeydeki girişimler tek taraflı ve tek boyutlu olarak yüzleştirilmesi söz konusudur. Daha başından itibaren Türk modernleşmesinde de bir din olarak İslâm'ın, gündelik hayatın yeniden tanzimiyle birlikte nasıl bir statüye kavuşturulacağı sürekli tartışılmıştır.Ara dönem din politikaları'nda, araştırmanın merkezinde devletin yönelimleri yer almaktadır. (Arka kapaktan) 1199067501, Necdet Subaşı, Ara Dönem Din Politikaları - , Küre Yayınları, , , #smrgKADIN, Din, İstiklal Mahkemeleri, Takrir-i Sükûn Dönemi,27 Mayıs 1960, 12 Mart 1971 ve 12 Eylül 1980 , Araştırma , İslam, , , , , , , 0 1 16x24 189 s. İstanbul 2005 1 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 67502 1199067502 #smrgSAHAF Ateş ve Söz: 20. ve 10. Yılında EZLN - 0 0,00 0 TL 1 n Politika / Siyaset Gloria Munoz Ramirez Ayrıntı Yayınları http://cloud.dokuzsoft.com/1199067502.jpg Bu kitap silahlı bir başkaldırı hareketinin nasıl sivilleşip söz alarak" alternatif bir direniş deneyimine dönüştüğünün hikayesidir. Güneydoğu Meksika dağlarında yeşeren ve Zapatizm olarak kendini tanıtan bu son derece özgün deneyim, sivil toplumla geliştirdiği farklı siyasal ilişkilerden ötürü çok kısa bir zamanda uluslararası boyutta bir "öteki siyaseti" seçeneği haline gelebilmiş ve alternatif küreselleşme hareketinin temel taşlarından birini oluşturabilmiştir. Varoluşunu iktidarın fethi üzerine kurgulayan klasik sol düşünceden tarihsel bir kopuş olan Zapatist "öteki siyaset", ele geçirmek değil, inşa etmek; iktidar olmak değil, iktidar dışı alanlar, yani otonomiler üretmek; çoğunluk için ve çoğunluk adına hareket etmek değil, farklı tekilliklerin çoklu birlikteliğine köprü görevi gibi hedefler koyar önüne. Ancak kendisine örnek alınacak bir model ya da ulaşılacak bir hedef olarak görmez; önceden çizilen hedeflerin ve tanımlanmış kimliklerin dışında kalan süreğen bir isyankarlık halidir. Zapatizm. John Holloway'e göre itaati ve iktidarı dışlayan, devralınan tarihsel mirasla insan onurunun yeniden inşasını öngören bir süreçtir. Zapatizmde onur, tüm unutulmuşlar ve dışlanmışların başkaldırıyla birlikte yoğrulacağı etik hamurdur; yöneten/yönetilen ayrımının kaynağı olarak gördükleri iktidara karşı gelmenin birincil itici gücünü oluşturur. Bir süre Chiapas'ın Lacandon Ormanları'nda Zapatist gerillalarla birlikte yaşayan Meksikalı gazeteci G.M. Ramirez'in aynı zamanda Meksika toplumsal muhalefet güncesi olarak da okunabilecek kitabı, Zapatist sözcü Marcos'un betimlemesiyle, bir "duvar halısı-ayna"ya benziyor. Ateş ve Söz için şöyle diyor Marcos: "Öyle evin bir duvarına, yatak odasına falan asılamaz. Ama ona başınızı uzatır, bizi ve kendinizi arayabilirsiniz. Orada hem bizi hem de kendinizi bulacağınızdan eminim ben." (Arka Kapak)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat