#smrgKİTABEVİ Ankara Sanat Tiyatrosu 50+1. Yıl Sempozyumu -

Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199199836
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
144 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199199836
585831
Ankara Sanat Tiyatrosu 50+1. Yıl Sempozyumu -
Ankara Sanat Tiyatrosu 50+1. Yıl Sempozyumu - #smrgKİTABEVİ
0.00
YAZARLAR İlber Ortaylı, Özdemir Nutku, Ömer Atila Sav, Ayşegül Yüksel, Demir Özlü, Seçkin Selvi, Hayati Asılyazıcı, Osman Şengezer, Yücel Tanyeri, Salih Kalyon, Rutkay Aziz, Altan Erkekli, Mahir İpek, Şebnem Gürsoy

1963 Ankarası'nda, Asaf Çiyiltepe ve arkadaşları Ankara Sanat Tiyatrosu'nu kurma çalışmaları içindeydiler. Türkiye'nin ilk “alternatif” tiyatro örneği olacak bir topluluğun ilk yerleşik sahnesindeki ilk oyunlarının hazırlığı içindeydiler. Samuel Beckett'tan Godot'yu Beklerken ve İrlandalı yazar Brendan Behan'dan Gizli Ordu'yla başlayan oyunların birbirlerine eklenerek oluşturduğu süreçte, genç ve yaşlı binlerce seyirci, Çiyiltepe'nin deyişiyle “ülkemize girmemiş, sokulmamış, varlığı duyurulmamış” bir tiyatro anlayışını benimseyecek, “yalnız duygunun değil, aynı zamanda aklın, direnmenin, insan haklarının” yüceltildiği bir tiyatronun izleyicisi olacaktı.

1963'ten 1990'lara uzanan yüz dolayında yapım boyunca Ankara Sanat Tiyatrosu seyircisini besledi, seyircisiyle beslendi. Üç temel özelliğini hiç yitirmedi diyebiliriz: Kapısını yerli yazarlara açık tutmak, deneysel yapıtlara kucak açmak ve yapımları topluluğun dışındaki başka sanatçıların katkısıyla zenginleştirmek. AST'ın serüvenini renkli ve devingen kılan da bu özelliklerdir. - Ayşegül Yüksel

YAZARLAR İlber Ortaylı, Özdemir Nutku, Ömer Atila Sav, Ayşegül Yüksel, Demir Özlü, Seçkin Selvi, Hayati Asılyazıcı, Osman Şengezer, Yücel Tanyeri, Salih Kalyon, Rutkay Aziz, Altan Erkekli, Mahir İpek, Şebnem Gürsoy

1963 Ankarası'nda, Asaf Çiyiltepe ve arkadaşları Ankara Sanat Tiyatrosu'nu kurma çalışmaları içindeydiler. Türkiye'nin ilk “alternatif” tiyatro örneği olacak bir topluluğun ilk yerleşik sahnesindeki ilk oyunlarının hazırlığı içindeydiler. Samuel Beckett'tan Godot'yu Beklerken ve İrlandalı yazar Brendan Behan'dan Gizli Ordu'yla başlayan oyunların birbirlerine eklenerek oluşturduğu süreçte, genç ve yaşlı binlerce seyirci, Çiyiltepe'nin deyişiyle “ülkemize girmemiş, sokulmamış, varlığı duyurulmamış” bir tiyatro anlayışını benimseyecek, “yalnız duygunun değil, aynı zamanda aklın, direnmenin, insan haklarının” yüceltildiği bir tiyatronun izleyicisi olacaktı.

1963'ten 1990'lara uzanan yüz dolayında yapım boyunca Ankara Sanat Tiyatrosu seyircisini besledi, seyircisiyle beslendi. Üç temel özelliğini hiç yitirmedi diyebiliriz: Kapısını yerli yazarlara açık tutmak, deneysel yapıtlara kucak açmak ve yapımları topluluğun dışındaki başka sanatçıların katkısıyla zenginleştirmek. AST'ın serüvenini renkli ve devingen kılan da bu özelliklerdir. - Ayşegül Yüksel

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat