Andante Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi - Sayı 42 Yıl: 7 Aralık - Ocak

Stok Kodu:
1199113154
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
96 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2009
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
0,00
1199113154
498893
Andante Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi - Sayı 42    Yıl: 7  Aralık - Ocak
Andante Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi - Sayı 42 Yıl: 7 Aralık - Ocak
0.00
Kariyerini Almanya'da sürdüren piyanist Özgür Aydın yer alıyor. Aydın'la yaşamı, kariyeri ve ünlü Japon kemancı Midori ile başlattığı oda müziği işbirliği üzerine konuştuk. Kasım ayında İstanbul'da orkestra yöneten kemancı ve “taze şef” Maksim Vengerov, Feyzi Erçin'e elindeki sakatlığın ardından başladığı şeflik kariyerini anlattı. Evin İlyasoğlu, Albert Long Hall'un açılış konseri için misafir ettiği yaşayan efsane piyanist Alfred Brendel'in verdiği konferans-konserin perde arkasını anlattı. Serhan Bali, uluslararası piyanistlerimizden Gülsin Onay'ın Üsküp'te verdiği konseri izleyip hem konser hem de şehir üzerine izlenimlerini kaleme aldı. Bir zamanların “harika çocuğu” besteci Ateş Pars yazarımız Şefik Kahramankaptan'ın çabalarıyla vatanında yıllar sonra “hatırlandı”. Kahramankaptan köşesini bu ay Pars'ın eserinin yorumlandığı Eskişehir'e taşıdı. Ülkemizin önde gelen kemancıları Cihat Aşkın ve Hakan Şensoy geçenlerde yitirdiğimiz unutulmaz hocaları Ayhan Turan'ı anlattılar. Şefik Kahramankaptan da ebediyete göçen bir diğer ulusal değerimiz Faik Canselen'in ardından yazdı. Emre Aracı, Maria Callas'ın kadim dostu, sırdaşı ve önemli biyografisinin yazarı olan Nadejda Stancioff ile Londra'da buluşup efsanevi soprano üzerine sohbet etti. Piyanist Gülsin Onay geçenlerde çıktığı Arjantin ve Uruguay turnesinde yaşadıklarını aktardığı günlüğünü Andante okurlarıyla paylaşıyor. Serhan Bali Avrupa'nın en prestijli müzik festivallerinden birine dönüşen Bükreş George Enescu Festivali'nde dünyaca ünlü yorumcular ve toplulukları izleme şansı bulduğu bir haftayı anlattı. Son yazısında Kantemir ve Saygun üzerinden Türk müziğine bakış atan ünlü İngiliz müzik yazarı Philip Kennicott'un ilginç makalesini Ufuk Çakmak çevirip değerlendirdi. Sami Kısaoğlu modern müzik köşesinde Amerikan müziğinin 100 yaşındaki bestecisi Elliott Carter'ı değerlendiriyor. Ufuk Çakmak, penceresinden içeri giren kayıtlar, filmler, kitaplar üzerine özgün ve yer yer sıradışı fikirlerini okurlarıyla paylaşmayı sürdürüyor. Kemal Küçük Diapason'da “opera açılımı gerekli mi?” sorusundan hareketle opera sanatının ülkemizde ve dünyada bugünü ve geleceğini tartışmaya açıyor. Ayşe Öktem salt libretto anlatmanın çok ötesine geçen “farklı” opera yazılarını, İstanbul DOB tarafından sahnelenmekte olan “La Boheme” ile sürdürüyor. Ersin Antep, CSO'nun Anadolu turnesi ve müzik dünyamızı ilgilendiren konular üzerine yazdı. İlk albümünü yayınlayan klasik müzik eğitiminden geçmiş usta trompetçi İmer Demirer ile seçkin kariyeri üzerine görüştük. Müzik dünyamızda son iki ay içerisinde yapılan konser ve operalar üzerine görüşlerimizi “Kaçırmadık” sayfalarında müzikseverlerle paylaştık.
Kariyerini Almanya'da sürdüren piyanist Özgür Aydın yer alıyor. Aydın'la yaşamı, kariyeri ve ünlü Japon kemancı Midori ile başlattığı oda müziği işbirliği üzerine konuştuk. Kasım ayında İstanbul'da orkestra yöneten kemancı ve “taze şef” Maksim Vengerov, Feyzi Erçin'e elindeki sakatlığın ardından başladığı şeflik kariyerini anlattı. Evin İlyasoğlu, Albert Long Hall'un açılış konseri için misafir ettiği yaşayan efsane piyanist Alfred Brendel'in verdiği konferans-konserin perde arkasını anlattı. Serhan Bali, uluslararası piyanistlerimizden Gülsin Onay'ın Üsküp'te verdiği konseri izleyip hem konser hem de şehir üzerine izlenimlerini kaleme aldı. Bir zamanların “harika çocuğu” besteci Ateş Pars yazarımız Şefik Kahramankaptan'ın çabalarıyla vatanında yıllar sonra “hatırlandı”. Kahramankaptan köşesini bu ay Pars'ın eserinin yorumlandığı Eskişehir'e taşıdı. Ülkemizin önde gelen kemancıları Cihat Aşkın ve Hakan Şensoy geçenlerde yitirdiğimiz unutulmaz hocaları Ayhan Turan'ı anlattılar. Şefik Kahramankaptan da ebediyete göçen bir diğer ulusal değerimiz Faik Canselen'in ardından yazdı. Emre Aracı, Maria Callas'ın kadim dostu, sırdaşı ve önemli biyografisinin yazarı olan Nadejda Stancioff ile Londra'da buluşup efsanevi soprano üzerine sohbet etti. Piyanist Gülsin Onay geçenlerde çıktığı Arjantin ve Uruguay turnesinde yaşadıklarını aktardığı günlüğünü Andante okurlarıyla paylaşıyor. Serhan Bali Avrupa'nın en prestijli müzik festivallerinden birine dönüşen Bükreş George Enescu Festivali'nde dünyaca ünlü yorumcular ve toplulukları izleme şansı bulduğu bir haftayı anlattı. Son yazısında Kantemir ve Saygun üzerinden Türk müziğine bakış atan ünlü İngiliz müzik yazarı Philip Kennicott'un ilginç makalesini Ufuk Çakmak çevirip değerlendirdi. Sami Kısaoğlu modern müzik köşesinde Amerikan müziğinin 100 yaşındaki bestecisi Elliott Carter'ı değerlendiriyor. Ufuk Çakmak, penceresinden içeri giren kayıtlar, filmler, kitaplar üzerine özgün ve yer yer sıradışı fikirlerini okurlarıyla paylaşmayı sürdürüyor. Kemal Küçük Diapason'da “opera açılımı gerekli mi?” sorusundan hareketle opera sanatının ülkemizde ve dünyada bugünü ve geleceğini tartışmaya açıyor. Ayşe Öktem salt libretto anlatmanın çok ötesine geçen “farklı” opera yazılarını, İstanbul DOB tarafından sahnelenmekte olan “La Boheme” ile sürdürüyor. Ersin Antep, CSO'nun Anadolu turnesi ve müzik dünyamızı ilgilendiren konular üzerine yazdı. İlk albümünü yayınlayan klasik müzik eğitiminden geçmiş usta trompetçi İmer Demirer ile seçkin kariyeri üzerine görüştük. Müzik dünyamızda son iki ay içerisinde yapılan konser ve operalar üzerine görüşlerimizi “Kaçırmadık” sayfalarında müzikseverlerle paylaştık.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat