Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%20
Anadolu'da İşletmeye Açılan İlk Demiryolu İzmir - Kasaba (Turgutlu) Ha

#smrgKİTABEVİAnadolu'da İşletmeye Açılan İlk Demiryolu İzmir - Kasaba (Turgutlu) Hattı ve Uzantıları (1863 - 1897)

Liste Fiyatı : 40,00
İndirimli Fiyat : 32,00
Kazancınız : 8,00
%20
Temin süresi 10 gündür.
9789751745589
200139
Anadolu'da İşletmeye Açılan İlk Demiryolu İzmir - Kasaba (Turgutlu) Hattı ve Uzantıları (1863 - 1897)
Anadolu'da İşletmeye Açılan İlk Demiryolu İzmir - Kasaba (Turgutlu) Hattı ve Uzantıları (1863 - 1897) #smrgKİTABEVİ
TTK Türk Tarih Kurumu
32.00
Demiryollarının dünyada ortaya çıkmasından kısa bir süre sonra Osmanlı Devle-ti'nde de yapılmaya başladı. Çalışmamıza konu olan İzmir - Kasaba Demiryolu ve uzantıları da Osmanlı Devleti sınırları içinde imtiyazı verilen hatlar arasında beşinci, Anadolu'da ikinci sırayı alıyordu. Her ne kadar Kasaba Demiryolu için 1856 yılından itibaren çeşitli kişi ve gruplar tarafından girişimler olmuşsa da imtiyaz, 4 Temmuz 1863'te Edward Price'a verildi ve demiryolunun inşa ve işletmesini İngilizler üstlendi. 19 Nisan 1864'te yapımına başlanan demiryolu inşaatı çok hızlı bir şekilde devam etti ve 23 Ocak 1866 tarihinde resmî açılış yapıldı.

Böylelikle 19 Nisan 1864 tarihinde inşasına başlanan ve dört yılda bitirilmesi için müddet verilen İzmir-Turgutlu arasındaki demiryolu, belirtilen süreden çok daha önce tamamlandı. Bu aynı zamanda Osmanlı Devleti'nin Anadolu topraklarında işletmeye açılan ilk demiryolu hattı idi. Bundan çok daha önce, yani 1856 yılında imtiyazı verilen İzmir-Aydın hattı bu tarihte henüz tamamlanamamıştı. Turgutlu - Alaşehir arasındaki demiryolu inşaatına 8 Haziran 1867'de başlandı. Ancak mali yetersizlikler sonucuara verilen inşaata 1872'de tekrar başlandı ve Mart 1875'te bitirilerek hizmete açıldı. İzmir Kasaba Demiryolu ile birlikte 175 kilometreye ulaşan bu hat o zamanakadar Anadolu'da yapılan demiryolları içerisinde en uzun demiryolu olma unvanını elde ediyordu.

  • Açıklama
    • Demiryollarının dünyada ortaya çıkmasından kısa bir süre sonra Osmanlı Devle-ti'nde de yapılmaya başladı. Çalışmamıza konu olan İzmir - Kasaba Demiryolu ve uzantıları da Osmanlı Devleti sınırları içinde imtiyazı verilen hatlar arasında beşinci, Anadolu'da ikinci sırayı alıyordu. Her ne kadar Kasaba Demiryolu için 1856 yılından itibaren çeşitli kişi ve gruplar tarafından girişimler olmuşsa da imtiyaz, 4 Temmuz 1863'te Edward Price'a verildi ve demiryolunun inşa ve işletmesini İngilizler üstlendi. 19 Nisan 1864'te yapımına başlanan demiryolu inşaatı çok hızlı bir şekilde devam etti ve 23 Ocak 1866 tarihinde resmî açılış yapıldı.

      Böylelikle 19 Nisan 1864 tarihinde inşasına başlanan ve dört yılda bitirilmesi için müddet verilen İzmir-Turgutlu arasındaki demiryolu, belirtilen süreden çok daha önce tamamlandı. Bu aynı zamanda Osmanlı Devleti'nin Anadolu topraklarında işletmeye açılan ilk demiryolu hattı idi. Bundan çok daha önce, yani 1856 yılında imtiyazı verilen İzmir-Aydın hattı bu tarihte henüz tamamlanamamıştı. Turgutlu - Alaşehir arasındaki demiryolu inşaatına 8 Haziran 1867'de başlandı. Ancak mali yetersizlikler sonucuara verilen inşaata 1872'de tekrar başlandı ve Mart 1875'te bitirilerek hizmete açıldı. İzmir Kasaba Demiryolu ile birlikte 175 kilometreye ulaşan bu hat o zamanakadar Anadolu'da yapılan demiryolları içerisinde en uzun demiryolu olma unvanını elde ediyordu.

      Stok Kodu
      :
      9789751745589
      Boyut
      :
      16x24
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019
      Resimleyen
      :
      Emine Çakır
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat