#smrgDERGİ Alternatif Eğitim Dergisi - Dosya: Din Eğitimi - Sayı: 4 Bahar

Hazırlayan:
Editör: Kemal İnal
Stok Kodu:
1199195331
Boyut:
15x22
Sayfa Sayısı:
296 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe - İngilizce
0,00
1199195331
581349
Alternatif Eğitim Dergisi -  Dosya: Din Eğitimi  - Sayı: 4      Bahar
Alternatif Eğitim Dergisi - Dosya: Din Eğitimi - Sayı: 4 Bahar #smrgDERGİ
0.00
Din eğitimi, ülkemizde onca yeni uygulamaya, bu konuda artan bütçe ve devlet-hükümet ilgisine, imkânına, yaygın kamuoyu ve medya desteğine rağmen örgün eğitim sistemi içinde hala merkezi bir konumda değil. Yani ebeveyn ve öğrenciler, din bilgisi yerine pozitif alanların bilgilerini öğrenmeye daha fazla ilgi gösteriyorlar.

Kimi öğrenciler din konusuna ilgi duysalar bile öğrencilerin büyük bir kısmı dinle ilgili dersleri ve bilgileri kendi gelecekleri için öncelikli, acil ve çözüm kabilinden bir öğretim alanı olarak görmüyor; bilakis daha "pozitif" alanlara (matematik, yabancı dil, spor, bilim vb.) yöneliyorlar. Zira mezun olup iş hayatına atıldıklarında öğrenciler daha pozitif, pratik ve bilimsel bilgilerin işlerine yarayacaklarını düşünüyor olabilirler; bu, hayatın normal gelişimsel bir sonucu. Fakat öte yandan, din eğitimi konusunda bir toplumsal talebin olduğu da kabul edilmeli.

Her halükarda Türkiye'de din eğitiminin asıl sorunu, din kurumuna yönelik "toptancı" bakıştır; din, özel bir sosyal kurum olarak kalması gerekirken aşırı derecede politikleştirilmekte, partizanca ele alınmakta ve hak temelinde sorgulanmamaktadır.

İçindekiler
Sunuş,
Türkiye'de Okulda Din Eğitimi-Sorunlar, Eleştiriler ve Perspektifler, - Kemal İnal
Osmanlı Mekteplerinde Din Öğretimi - (3 yazardan transk.: Mesut Meyveci)
Türkiye'de Din Eğitimi ve Öğretimi-Değerlendirme, Eleştiri ve Öneriler, - Cemil Kılıç
Fırat Mollaer ile Türkiye'de Din Eğitimi Üzerine Söyleşi,
Waldorf Okulları Hıristiyan mıdır?, - William Ward (Çev. Su Doğa Başdemir)
Matthias Helms ile röportaj: Almanya'da din eğitimi, Terbiyeli Çocuktan Dindar Nesile, -Kemal İnal
Programlama ve Kodlama (Bilişim) Eğitimi-Haydut Baronlar Çağında Sınıf Temelli Sanal Yenidenüretimin Eleştirisi, - Can Mıhcı
Gençliğin Sanat Eğitimi, - İnci San
PISA ve TIMSS ya da Türkiye Eğitimde Neden Başarısız?, - Alâeddin Dinçer
Üstün Zekâlıların Eğitimi, - Mete Akoğuz
Antropoloji ve Eğitimi İkiliklerin Ötesine Geçerek Savunmak, - Norma González (Çev. S.Yetkin Işık)
Ötekini Anlamanın Bilimi Antropoloji ve Antropolojik Yaklaşımla
Din Kültürü Dersi, - S.Yetkin Işık
Ezidi Sığınmacıların Ülkemizdeki Hukuki Statüsü ve Diyarbakır Kampı'ndaki Ezidi Çocukların Eğitimlerine İlişkin Sorunlar, - Hümeyra Yılmaz
Küresel Kapitalizm Karşısında Yerel Kültür ve Halklar-Dünya Küçülürken Büyüyen Sorunlar, - Mina Burgan
Istanbul Mobil'ized: Mobile Phones' Contribution to Political Participation and Activism in 2013 Istanbul Gezi Park Protests and Onwards - Ulaş Başar Gezgin
Eğitimin Neoliberal Dönüşümünde Politik Aklın Rolü, - Ali Demir

Din eğitimi, ülkemizde onca yeni uygulamaya, bu konuda artan bütçe ve devlet-hükümet ilgisine, imkânına, yaygın kamuoyu ve medya desteğine rağmen örgün eğitim sistemi içinde hala merkezi bir konumda değil. Yani ebeveyn ve öğrenciler, din bilgisi yerine pozitif alanların bilgilerini öğrenmeye daha fazla ilgi gösteriyorlar.

Kimi öğrenciler din konusuna ilgi duysalar bile öğrencilerin büyük bir kısmı dinle ilgili dersleri ve bilgileri kendi gelecekleri için öncelikli, acil ve çözüm kabilinden bir öğretim alanı olarak görmüyor; bilakis daha "pozitif" alanlara (matematik, yabancı dil, spor, bilim vb.) yöneliyorlar. Zira mezun olup iş hayatına atıldıklarında öğrenciler daha pozitif, pratik ve bilimsel bilgilerin işlerine yarayacaklarını düşünüyor olabilirler; bu, hayatın normal gelişimsel bir sonucu. Fakat öte yandan, din eğitimi konusunda bir toplumsal talebin olduğu da kabul edilmeli.

Her halükarda Türkiye'de din eğitiminin asıl sorunu, din kurumuna yönelik "toptancı" bakıştır; din, özel bir sosyal kurum olarak kalması gerekirken aşırı derecede politikleştirilmekte, partizanca ele alınmakta ve hak temelinde sorgulanmamaktadır.

İçindekiler
Sunuş,
Türkiye'de Okulda Din Eğitimi-Sorunlar, Eleştiriler ve Perspektifler, - Kemal İnal
Osmanlı Mekteplerinde Din Öğretimi - (3 yazardan transk.: Mesut Meyveci)
Türkiye'de Din Eğitimi ve Öğretimi-Değerlendirme, Eleştiri ve Öneriler, - Cemil Kılıç
Fırat Mollaer ile Türkiye'de Din Eğitimi Üzerine Söyleşi,
Waldorf Okulları Hıristiyan mıdır?, - William Ward (Çev. Su Doğa Başdemir)
Matthias Helms ile röportaj: Almanya'da din eğitimi, Terbiyeli Çocuktan Dindar Nesile, -Kemal İnal
Programlama ve Kodlama (Bilişim) Eğitimi-Haydut Baronlar Çağında Sınıf Temelli Sanal Yenidenüretimin Eleştirisi, - Can Mıhcı
Gençliğin Sanat Eğitimi, - İnci San
PISA ve TIMSS ya da Türkiye Eğitimde Neden Başarısız?, - Alâeddin Dinçer
Üstün Zekâlıların Eğitimi, - Mete Akoğuz
Antropoloji ve Eğitimi İkiliklerin Ötesine Geçerek Savunmak, - Norma González (Çev. S.Yetkin Işık)
Ötekini Anlamanın Bilimi Antropoloji ve Antropolojik Yaklaşımla
Din Kültürü Dersi, - S.Yetkin Işık
Ezidi Sığınmacıların Ülkemizdeki Hukuki Statüsü ve Diyarbakır Kampı'ndaki Ezidi Çocukların Eğitimlerine İlişkin Sorunlar, - Hümeyra Yılmaz
Küresel Kapitalizm Karşısında Yerel Kültür ve Halklar-Dünya Küçülürken Büyüyen Sorunlar, - Mina Burgan
Istanbul Mobil'ized: Mobile Phones' Contribution to Political Participation and Activism in 2013 Istanbul Gezi Park Protests and Onwards - Ulaş Başar Gezgin
Eğitimin Neoliberal Dönüşümünde Politik Aklın Rolü, - Ali Demir

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat