Alacakaranlık Korku Sineması Dergisi - Sayı 3 Haziran

Hazırlayan:
Gökay Aktan, Fatih Danacı, Tolga Demirtaş, Yasin Karakaya, Murat Kızılca, Anıl Koç, Murat Özkan
Stok Kodu:
1199195543
Boyut:
19x27
Sayfa Sayısı:
40 s
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
0,00
1199195543
581561
Alacakaranlık Korku Sineması Dergisi - Sayı 3      Haziran
Alacakaranlık Korku Sineması Dergisi - Sayı 3 Haziran
0.00
Amerika'da yaşayan ve korku filmlerine yaptığı besteleriyle ünlenen Türk müzisyen Semih Tareen, “Korku Filmlerine Müzik Nasıl Yazılır” başlıklı yazısında müzik ve film arasındaki ilişkiyi tanımlıyor. Korku sinemasının ünlü film bestecilerinden örnekler de verdiği yazısında izleyici üzerinde yaratılacak etkiye müziğin rolünü birinci ağızdan aktarıyor.

Semra Doll bu sayıda Edwige Fenech'in erotik ve korku filmleri arasındaki gelgitli serüvenini, Yasin Karakaya ise “Bin Yüzlü Şeytan” yazısında Elm Sokağı Kâbusu filmografisindeki Freddy Kreuger'ın dönüşümlerini inceliyor. Karakaya, Freddy'nin ince bir mizah ile kılıktan kılığa girdiği korkunç görünümlerini eğlenceli bir yazı ile kaleme alırken, kendi kalemiyle çizdiği illüstrasyonlarıyla da Freddy'ye hayat veriyor. Beril Köroğlu, korku sinemasının merkezine aldığı yemek kavramını kültürel bağlamda incelemeye devam ediyor.

Korku Filmlerinde Mekân Kullanımı
Gökay Aktan, Sawney Bean efsanesinin sinema yansıması olan The Hills Have Eyes filmlerinin okumasını yaparken tarihsel gerçekliğini irdeliyor. Şehir yaşantısından uzak olan bir mekânda şiddetin sorunsallaştığı ve sıradanlaştığı 70'lerin korku sineması klasiğini anlatıyor. Anıl Koç ise çöl ortamındaki korkuları Amerikan yaz kamplarına taşıyarak korku filmlerinde kullanılan mekânları bir kez daha özele indirgeyip yaz kampları merkezinde işlenen cinayetlerin konu edildiği slasher filmleri sıralıyor.

Kaya Özkaracalar, erken dönem slasher örneği sayılabilecek ve aynı zamanda Brooke Shields'in rol aldığı ilk sinema filmi Communion, ya da daha bilindik adıyla Alice Sweet Alice'i inceliyor. Geçen sayıda İstanbul Film Festivali'nde gösterilen korku filmleri mercek altına alınmışken bu sayıda da Eskişehir Film Festivali'nde “Geceyarısı Sineması” kapsamında gösterime giren filmler Murat Kızılca'nın gözlemleri ile Alacakaranlık okurlarına aktarılıyor.

İmge Celepçi'nin Dünyası
Fatih Danacı'nın kişiye özel heykel/figür tasarlayan ve daha çok korku temalı çalışmalar yapan İmge Celepçi ile yaptığı söyleşide hem sanatçının eserleri hem de bu olağanüstü ve az bilinen sanatın detayları yer alıyor.

Lon Chaney: Bin Yüzlü Adam
Derginin iç sayfalarında Freddy Kreuger “Bin Yüzlü Şeytan” olarak yer alırken kapağında ise “Bin Yüzlü Adam” lakabıyla bilinen ve kariyeri boyunca farklı karakterlere bürünmüş gerçek bir korku ikonu Lon Chaney yer alıyor. Çizim ise Efecan Sezer'e ait! İç sayfalarda yer alan diğer karanlık illüstrasyonlar sırasıyla Yasin Karakaya, Beril Köroğlu ve Merve Aktan'ın kaleminden… Arka kapak ise her zaman olduğu gibi rahmetli Giovanni Scognamillo'nun hayal dünyası ve çizgilerine ait.

Amerika'da yaşayan ve korku filmlerine yaptığı besteleriyle ünlenen Türk müzisyen Semih Tareen, “Korku Filmlerine Müzik Nasıl Yazılır” başlıklı yazısında müzik ve film arasındaki ilişkiyi tanımlıyor. Korku sinemasının ünlü film bestecilerinden örnekler de verdiği yazısında izleyici üzerinde yaratılacak etkiye müziğin rolünü birinci ağızdan aktarıyor.

Semra Doll bu sayıda Edwige Fenech'in erotik ve korku filmleri arasındaki gelgitli serüvenini, Yasin Karakaya ise “Bin Yüzlü Şeytan” yazısında Elm Sokağı Kâbusu filmografisindeki Freddy Kreuger'ın dönüşümlerini inceliyor. Karakaya, Freddy'nin ince bir mizah ile kılıktan kılığa girdiği korkunç görünümlerini eğlenceli bir yazı ile kaleme alırken, kendi kalemiyle çizdiği illüstrasyonlarıyla da Freddy'ye hayat veriyor. Beril Köroğlu, korku sinemasının merkezine aldığı yemek kavramını kültürel bağlamda incelemeye devam ediyor.

Korku Filmlerinde Mekân Kullanımı
Gökay Aktan, Sawney Bean efsanesinin sinema yansıması olan The Hills Have Eyes filmlerinin okumasını yaparken tarihsel gerçekliğini irdeliyor. Şehir yaşantısından uzak olan bir mekânda şiddetin sorunsallaştığı ve sıradanlaştığı 70'lerin korku sineması klasiğini anlatıyor. Anıl Koç ise çöl ortamındaki korkuları Amerikan yaz kamplarına taşıyarak korku filmlerinde kullanılan mekânları bir kez daha özele indirgeyip yaz kampları merkezinde işlenen cinayetlerin konu edildiği slasher filmleri sıralıyor.

Kaya Özkaracalar, erken dönem slasher örneği sayılabilecek ve aynı zamanda Brooke Shields'in rol aldığı ilk sinema filmi Communion, ya da daha bilindik adıyla Alice Sweet Alice'i inceliyor. Geçen sayıda İstanbul Film Festivali'nde gösterilen korku filmleri mercek altına alınmışken bu sayıda da Eskişehir Film Festivali'nde “Geceyarısı Sineması” kapsamında gösterime giren filmler Murat Kızılca'nın gözlemleri ile Alacakaranlık okurlarına aktarılıyor.

İmge Celepçi'nin Dünyası
Fatih Danacı'nın kişiye özel heykel/figür tasarlayan ve daha çok korku temalı çalışmalar yapan İmge Celepçi ile yaptığı söyleşide hem sanatçının eserleri hem de bu olağanüstü ve az bilinen sanatın detayları yer alıyor.

Lon Chaney: Bin Yüzlü Adam
Derginin iç sayfalarında Freddy Kreuger “Bin Yüzlü Şeytan” olarak yer alırken kapağında ise “Bin Yüzlü Adam” lakabıyla bilinen ve kariyeri boyunca farklı karakterlere bürünmüş gerçek bir korku ikonu Lon Chaney yer alıyor. Çizim ise Efecan Sezer'e ait! İç sayfalarda yer alan diğer karanlık illüstrasyonlar sırasıyla Yasin Karakaya, Beril Köroğlu ve Merve Aktan'ın kaleminden… Arka kapak ise her zaman olduğu gibi rahmetli Giovanni Scognamillo'nun hayal dünyası ve çizgilerine ait.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat