#smrgDERGİ 1453 İstanbul Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 26

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Mega Basım
Stok Kodu:
1199106270
Boyut:
23x30
Sayfa Sayısı:
123 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
indirimli
48,51
Taksitli fiyat: 9 x 5,93
Siparişiniz 1&3 iş günü arasında kargoda
1199106270
492052
1453 İstanbul Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 26
1453 İstanbul Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 26 #smrgDERGİ
48.51
Anadolu coğrafyasına yerleşmeden öncesine uzanan çok güçlü bir sözlü edebiyat geleneğinin varlığını hatırlatan dergi, “âşıkların atıştığı, Dede Korkut'un dinlendiği, saraylarında müzik üstatları ağırlanan meclislerin tertip edildiği bir mirasa sahibiz” diyor ve İstanbul'un, bu mirasın köklerini daha derine salıp bugüne aktarılmasında büyük rol oynadığı vurguluyor.

“İstanbul'daki sohbet, edebiyat, musiki meclisleri; daha kapsamlı ifadesiyle kültür sanat mahfilleri, zaman içinde birbirinden yapısal olarak pek çok farklı mekânda farklı kişilere hitap edecek şekilde oluşmuştur. İstanbul'un kültür sanat mahfillerine ayırdığımız bu sayımız, bahsi geçen mekânların tarihî serüvenini, üstlendikleri işlevleri, sohbet konularına, müdavimlerine ve bulundukları döneme göre nasıl çeşitlendiklerini anlatan 5 ana makaleden oluşuyor. Turgay Anar'ın “İstanbul'un yitik hafıza mekânları”, Erdem Yücel'in “Edebiyatçıların ve gazetecilerin buluştukları mekânlar”, Dr. Şemsettin Şeker'in “İlim ve sanat hayatında konakların rolü”, Zehra Öksüz'ün “Osmanlı kültür ve medeniyet dünyasında edebiyat mahfilleri” ve Prof. Dr. Fazıl Arslan'ın “Söz ile sazın refakati: Edebiyat mahfillerinden musiki” başlıklı yazıları, mahfil kavramına kült örnekleriyle açıklık getirecek nitelikte.

Bugün birer efsane olan Küllük ve Marmara Kıraathanesi ile devrinin büyük kültür adamı İbnül Emin Mahmud Kemal'in, Dede Efendi'nin, Münif Paşa'nın, Prof. Dr. Tevfik Remzi Kazancıgil'in konaklarını rahmetli Ahmet Yüksel Özemre'nin Üsküdar'daki meşhur attar dükkânını ele alan makaleler ise, geleneksel sohbet kültürümüzün birer nişanesi sayılabilecek bu mekânların aynı zamanda katılımcıları ve konukları nispetinde seçkinliğine de vurgu yapıyor.”

Dergide ayrıca, Prof. Dr. Ahmed Güner Sayar, Türkiye'nin en önemli kültür insanlarından Doğan Hızlan ve sanatkâr Amir Ateş ile yapılmış, her biri kendi hayatları ve birikimleri üzerinden şehre bakışımıza başka ve yeni kapılar açan söyleşiler de okuyucunun istifadesine sunuluyor.

Günümüzün usta kalemlerinden Sezai Karakoç'un hatıralarındaki İstanbul kahvelerini, şair Şakir Kurtulmuş'un uğrak yeri olan mekânları anlatan yazıları ile Gavsi Bayraktar'ın her sayıda yer alan köşesinde naklettiği anılarını da okuyabilirsiniz.

Anadolu coğrafyasına yerleşmeden öncesine uzanan çok güçlü bir sözlü edebiyat geleneğinin varlığını hatırlatan dergi, “âşıkların atıştığı, Dede Korkut'un dinlendiği, saraylarında müzik üstatları ağırlanan meclislerin tertip edildiği bir mirasa sahibiz” diyor ve İstanbul'un, bu mirasın köklerini daha derine salıp bugüne aktarılmasında büyük rol oynadığı vurguluyor.

“İstanbul'daki sohbet, edebiyat, musiki meclisleri; daha kapsamlı ifadesiyle kültür sanat mahfilleri, zaman içinde birbirinden yapısal olarak pek çok farklı mekânda farklı kişilere hitap edecek şekilde oluşmuştur. İstanbul'un kültür sanat mahfillerine ayırdığımız bu sayımız, bahsi geçen mekânların tarihî serüvenini, üstlendikleri işlevleri, sohbet konularına, müdavimlerine ve bulundukları döneme göre nasıl çeşitlendiklerini anlatan 5 ana makaleden oluşuyor. Turgay Anar'ın “İstanbul'un yitik hafıza mekânları”, Erdem Yücel'in “Edebiyatçıların ve gazetecilerin buluştukları mekânlar”, Dr. Şemsettin Şeker'in “İlim ve sanat hayatında konakların rolü”, Zehra Öksüz'ün “Osmanlı kültür ve medeniyet dünyasında edebiyat mahfilleri” ve Prof. Dr. Fazıl Arslan'ın “Söz ile sazın refakati: Edebiyat mahfillerinden musiki” başlıklı yazıları, mahfil kavramına kült örnekleriyle açıklık getirecek nitelikte.

Bugün birer efsane olan Küllük ve Marmara Kıraathanesi ile devrinin büyük kültür adamı İbnül Emin Mahmud Kemal'in, Dede Efendi'nin, Münif Paşa'nın, Prof. Dr. Tevfik Remzi Kazancıgil'in konaklarını rahmetli Ahmet Yüksel Özemre'nin Üsküdar'daki meşhur attar dükkânını ele alan makaleler ise, geleneksel sohbet kültürümüzün birer nişanesi sayılabilecek bu mekânların aynı zamanda katılımcıları ve konukları nispetinde seçkinliğine de vurgu yapıyor.”

Dergide ayrıca, Prof. Dr. Ahmed Güner Sayar, Türkiye'nin en önemli kültür insanlarından Doğan Hızlan ve sanatkâr Amir Ateş ile yapılmış, her biri kendi hayatları ve birikimleri üzerinden şehre bakışımıza başka ve yeni kapılar açan söyleşiler de okuyucunun istifadesine sunuluyor.

Günümüzün usta kalemlerinden Sezai Karakoç'un hatıralarındaki İstanbul kahvelerini, şair Şakir Kurtulmuş'un uğrak yeri olan mekânları anlatan yazıları ile Gavsi Bayraktar'ın her sayıda yer alan köşesinde naklettiği anılarını da okuyabilirsiniz.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 25,23    50,45   
3 17,14    51,42   
6 8,73    52,39   
9 5,93    53,36   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,51    48,51   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat